Hlavní obsah

Dejvické divadlo oslavilo třicátiny s humorem

Pražské Dejvické divadlo oslavilo v pátek třicet let od svého prvního představení. Onoho 14. října 1992 uvedl školní inscenaci hry Matěje Kopeckého Johanes doktor Faust nastupující herecký soubor, který přišel do divadla během studia alternativního a loutkového divadla na DAMU pod vedením pedagoga a režiséra Jana Borny.

Foto: Dana Kysučanová, Novinky

Dejvické divadlo

Článek

To i mnohé další si připomněl v pátek večer herecký soubor, umělečtí šéfové Miroslav Krobot, který divadlo převzal čtyři roky po založení, jeho nástupce Michal Vajdička a současný umělecký šéf Martin Myšička, ředitelka zakladatelka Eva Kejkrtová Měřičková a další pracovníci divadla společně s diváky.

Foto: Michal Krumphanzl, ČTK

Vernisáží fotografií Aleny Hrbkové (druhá zprava) začal slavnostní večer při příležitosti 30. výročí založení Dejvického divadla.

První částí programu byla historická meditace Zítra to spustíme aneb Kdo je tady gentleman, kterou divadlo nastudovalo ke stému výročí vzniku republiky a poté už se většina souboru sesedla na jevišti a s moderátorem Jiřím Havelkou se s diváky podělila o vzpomínky i zážitky.

RECENZE: Richard III. jako obyčejné každodenní zlo

Kultura

Herci s humorem vzpomínali na své nejoblíbenější role, Martha Issová například přiznala, že když jí v den jejích čtyřiadvacátých narozenin Miroslav Krobot zatelefonoval s nabídkou záskoku v Dejvickém divadle, doslova spadla z lyžařského vleku. „Záskok jsem samozřejmě vzala. Pak už jsem zůstala a první inscenace, kterou jsem nazkoušela, byla Spřízněni volbou,“ vysvětlila.

Ivan Trojan a humoresky

Na otázku, který byl zlomový okamžik, kdy se z Dejvického divadla stala jedna z nejpopulárnějších pražských scén, připomněla dramaturgyně Eva Suková především začátky pod vedením Jana Borny, kdy se ještě diváci moc nehrnuli. Teprve postupně si divadlo získávalo publikum a o tři roky později dostalo i titul Divadlo roku.

Ředitelka Dejvického divadla Blanka Cichon: Věřím, že zkáza nás nečeká

Kultura

Klára Melíšková udeřila pověstný hřebík na hlavičku, když řekla: „Zlomovým okamžikem byly Ivanovy humoresky. Ivan byl první, kdo se stal známý a slavný, a lidé sem začali chodit na něj,“ připomněla roli Ivana Trojana v seriálu Četnické humoresky. „Chodili sem i filmaři a Ivan jim nás ostatní nabízel.“

Foto: archiv ČT / Radomír Řezáč

Četnické humoresky

Trojan doplnil, že za nejdůležitější považuje právě to, že do divadla začali chodit filmoví režiséři Jan Hřebejk, David Ondříček nebo Petr Zelenka.

Styl Miroslava Krobota

„Začalo je zajímat, co tady děláme a jak to děláme, styl Mirka Krobota, který zdůrazňoval určitou civilnost a pravdivost. Tak jsem byl například já obsazen v pětatřiceti letech do své první filmové role v  Samotářích, protože David Ondříček se tu byl podívat,“ dodal Trojan.

Na závěr večera členové divadla pokřtili soubor třiceti fotografií Aleny Hrbkové Třicet není dvacet, který doprovází i výstava v divadle a kavárně.

Může se vám hodit na Firmy.cz: Dejvické divadlo, o.p.s.

Související témata:

Výběr článků

Načítám