Hlavní obsah

Darja Kaščejeva přivezla do Cannes Elektru

Posluchačka animované tvorby pražské FAMU Darja Kaščejeva získala za svůj bakalářský loutkový film Dcera Studentského Oscara, cenu Crystal za nejlepší studentský film na festivalu v Annecy, nominaci na Oscara a mnoho dalších cen. Na festivalu v Cannes prezentuje svůj připravovaný absolventský film v programu Work in Progress.

Foto: Věra Míšková, Právo

Darja Kaščejeva na festivalu v Cannes.

Článek

Jak jste se do tohoto programu dostala?

Pořadatelé mě oslovili s tím, že hledají projekty, které už jsou ve výrobě, takže tvůrci mohou něco ukázat. Přihlásili jsme se, poslali ukázky a oni vybrali náš film spolu s pěti dalšími, abychom je tady představili.

Znamená to, že v Cannes můžete najít koproducenta?

Ne. Cílem prezentace není sehnat peníze na financování filmu, počítá se, že ty už všechny máme. V Cannes už můžeme najít distributora nebo domluvit festivalovou premiéru.

Nejdřív představíme tříminutovou ukázku, pak o filmu asi čtyři minuty pohovoříme a následují individuální setkání se zástupci festivalů a distributory. Je to naprosto unikátní příležitost, v Cannes je pohromadě tolik filmových profesionálů jako nikde jinde.

Co o svém filmu Elektra prozradíte?

Hlavní postavou je mladá žena a tématem je přijetí vlastního těla, sexualita a to, jak to vše ovlivňují prožitky z dětství. Stejně jako u Dcery zase pracuji s loutkami, ale kombinuji je s pixilací, což je animace herců. Je to můj absolventský film, ale vzniká už v dost velké koprodukci.

Za Českou republiku je to Maur Film, s nímž jsme dělali už Dceru. K tomu jsem dostala velmi dobrou podporu ze Státního fondu kinematografie a máme francouzské koproducenty zejména na výrobu loutek. Vyrábějí je ve dvou studiích.

Úspěch Dcery určitě váš další pracovní život ovlivnil. Co se v něm změnilo?

Když jsem začala pracovat na Elektře, samozřejmě to pomohlo v hledání koproducentů a celkově k financování tentokrát už dost drahého filmu. Ale potom jsem se cítila být pod tlakem velkých očekávání. V jednom období jsem to i dost těžko zvládala, musela jsem dokonce posunout termín, kdy podáme žádost o grant, prodloužit si čas na vývoj látky.

Nejdůležitější na úspěchu Dcery bylo, že jsem se stala odvážnější, přestala jsem se bát oslovit ke spolupráci někoho, s kým bych spolupracovat chtěla.

Související témata:

Výběr článků

Načítám