Článek
Děj Normalu se odehrává v předhitlerovském Německu a vychází ze skutečných událostí. Kňažko v něm ztvární dopadeného mnohonásobného vraha, Pavel Gajdoš jeho mladého ambiciózního obhájce, Dagmar Havlová, která se po letech vrací před filmovou kameru, vrahovu manželku.
„Film stojí na vyhrocené konfrontaci odlišných charakterů, lidí s naprosto různými životními zkušenostmi. Klíčovým diváckým pocitem by mělo být napětí,“ říká režisér Ševčík. Tvůrci chtějí natočit „žánrový film, jaký tu dlouho nebyl“.
Producentka Karla Stojáková ze společnosti Axman Production k tomu dodává: „Natočit dobový film není v Čechách rozhodně obvyklé a z minulých projektů dobře vím, že Julius je na place velmi náročný režisér. Proto jsme přípravy rozhodně nepodcenili.“
Riestra hledal nové momenty vizuální krásy
Kameraman Antonio Riestra, který se podílel na filmech Amores Perros nebo Frida, říká o své účasti na Normalu, že přijel do Prahy, protože chtěl hledat nové momenty vizuální krásy. „A narazil jsem na tenhle štáb,“ dodává. „Štáb spojuje především vůle udělat výjimečný film,“ tvrdí Ševčík a kameraman to komentuje: „S režisérem jsme prostudovali řadu dobových fotografií a filmů, abychom se inspirovali pro vizuální styl filmu.“
Přesto by podle tvůrců měl být jazyk filmu zároveň blízký současnému divákovi.
Film by měl stát necelých 40 miliónů korun a do kin by se měl dostat už příští rok.