Článek
Poslanci při druhém čtení novely zákona o ČT nepřijali za své senátní návrh, aby veřejnoprávní televizi reklama zůstala ještě dva roky. Dolní komora vzala za základ projednávání ve třetím čtení návrh volebního výboru, který byl odsouhlasen minulý čtvrtek.
Pozměňovací návrhy volebního výboru reklamu na programu ČT 1 a ČT 24 a webových stránkách veřejnoprávní televize zakazují. Reklama by měla zůstat pouze na ČT2 a sportovní ČT4, a to v rozsahu 0,5 procenta denního vysílacího času. Návrh počítá s tím, že zisk z reklamy na ČT 2 by měl naplnit Státní fond kultury a ČT 4 by ze zisku z reklamy nakupovala práva k zahraničním sportovním přenosům.
To se líbí Nově, která je za takové omezení ochotna přispívat do Státního fondu na podporu kinematografie. Navrhla tuto povinnost i pro televize Prima a Barrandov. Druhá jmenovaná je však ostře proti. S omezením reklamy v ČT nesouhlasí ani mediální a reklamní agentury, které požadují větší pluralitu trhu.