Hlavní obsah

ČT asi bude dál vysílat reklamu v digitálních programech

Právo, jp
PRAHA

Od příštího roku má zůstat vysílání České televize (ČT) bez reklamy, s výjimkou významných sportovních a kulturních událostí. Reklama ve výši jednoho procenta vysílacího času, tedy v rozsahu letošního roku, na ČT zřejmě zůstane, ovšem pouze v programech vysílaných digitálně, což jsou nyní ČT 4 a ČT 24.

Článek

Finance takto získané by se deponovaly na zvláštním účtu, ze kterého by  plynuly na dva fondy - pro podporu české kinematografie a podporu digitálního vysílání. Uvedli to na páteční tiskové konferenci společně ministři vnitra a kultury Ivan Langer a Václav Jehlička.

Zároveň představili digitální novelu, která má zrychlit přechod z analogového na digitální televizní vysílání v České republice. Pro televize, které by zdržovaly proces přechodu, jsou v novele přichystány tzv. donucovací prostředky. Novela by měla zabránit i případným arbitrážním sporům.

Ministři předloží návrh, který bude řešit digitalizaci na českém televizním trhu, příští týden na jednání vlády.

Související témata:

Výběr článků

Načítám