Hlavní obsah

Clint Eastwood v Cannes dokázal, že hledá zajímavé příběhy

Právo, Věra Míšková
CANNES

Angelina Jolie zůstala v Cannes déle, než bývá u hvězd obvyklé. Na začátku festivalu představila animovaný film Kung-fu Panda, kde mluví tygřici, a v úterý s režisérem Clintem Eastwoodem uvedla soutěžní snímek The Exchange (Záměna). Ten Eastwood natočil podle skutečného případu vraha dvaceti dětí, který řádil na konci 20. let minulého století v Los Angeles.

Foto: Archiv, Reuters

Herec a režisér Clint Eastwood představil v Cannes svůj nový film The Exchange.

Článek

„Rád vyprávím a vždy k tomu hledám zajímavé, dramatické příběhy. Tento mě zaujal hned, jak mi dal producent Brian Grazer přečíst scénář. Důležité však bylo, že roli přijala Angelina, protože Christine je díky vypjatým emocím nesmírně těžká role. A to je její parketa, v tom je báječná,“ řekl Eastwood a dodal: „V obecnějším měřítku je to ale film o boji jednotlivce proti státní mašinerii, což je vždy aktuální problém.“

Dvakrát tygřicí

Jolie působí i v tomto filmu jako tygřice, když v roli osamělé matky zarputile pátrá po svém zmizelém, pravděpodobně zavražděném devítiletém synovi. Ani její, ani policejní pátrání však nikam nevede. Ale když jí policie po čase ukáže dítě, o němž tvrdí, že je to její nalezený syn, a ona okamžitě pozná, že není, začíná se odvíjet velké drama ženy, která se pro svou pravdu dostane do konfliktu s losangeleskou policií i celou tehdejší byrokracií.

„Vlastní mateřství samozřejmě každé herečce roli matky usnadní, přiblíží,“ řekla Jolie a dodala: „Po přečtení scénáře jsem prostudovala hodně autentických materiálů, ale těsně před natáčením jsem to všechno zapomněla a jako inspirace mi úplně stačilo představit si pocity matky, která přišla o dítě.“

Film připomíná tématem bojující ženy snímek Erin Brokovich, za který dostala Oscara Julia Robertsová. Na dotaz, zda je to také napadlo, však Eastwood i Jolie popřeli, že by Erin Brokovich vůbec viděli. Milenky, manželky i matky jsou letos v centru pozornosti hlavního programu.

Žena v rytmu století

Julianne Mooreová hrála hrdinku zahajovacího soutěžního filmu Slepota, v argentinském snímku Leonera je zase ústřední postavou žena, která ve vězení porodí dítě a bojuje za právo ho sama vychovat. Catherine Deneuveová, Chiara Mastroianniová a další dominují francouzskému soutěžnímu filmu A Christsmas Tale, nemluvě o trojici krásek Woodyho Allena ve filmu Vicky, Cristina, Barcelona (Rebecca Hallová, Scarlett Johanssonová a Penélope Cruzová).

Two Lovers neboli Dvě milenky má hrdina stejnojmenného filmu Jamese Graye v podání Joaquina Phoenixe – hrají je Gwyneth Paltrowová a Vinessa Shawová – a belgičtí bratři Dardennové (festivalové ceny, Zlaté palmy, mají za své filmy Rosetta a Dítě) natočili snímek Lorna´silence s hrdinkou, která se snaží přežít i se svým nenarozeným dítětem ve světě, kde povolení k pobytu je základním předpokladem existence.

Související témata:

Související články

Kung-fu Panda řádí na Croisette v Cannes

Herec a režisér Sean Penn se stal navzdory přítomnosti mnoha filmových krásek v Cannes nejfotografovanější a nejcitovaněší osobností. „Když Sean Penn mluví,...

Výběr článků

Načítám