Článek
Protože veřejnost často chybně chápe Chartu 77 striktně coby politickou aktivitu, pojali Eugen a Zuzana Brikciusovi expozici především jako múzický fenomén. Z tohoto důvodu je její osou příběh Ivana Martina Jirouse, který byl kromě básníka a uměleckého vedoucího rockových skupin také kritikem a redaktorem magazínu Výtvarná práce.
Nejznámějším tvůrcem, jehož díla visí v Salmovském paláci, je Jiří Kolář. Dvě koláže, Němý na poušti a Malá báseň v próze, ho představují coby originálního inovátora.

Charta Story,Jan Šafránek-Sběrač starého papíru.
Olej na plátně Krajina malířky Olgy Karlíkové je ovlivněn strukturální abstrakcí a pracuje s geometrickými tvary, vytvářejícími zvláštní ornamenty. Otakar Slavík na svých obrazech zpracovává také abstraktní témata, ale používá velmi výrazné barvy.
Jan Šafránek vychází na oleji Sběrač starého papíru ze situačního humoru v městských reáliích, je zpracovaný optikou naivismu. Namaloval také monumentální obraz Underground na Karlově mostě. Dílo z roku 1976 se však nedochovalo, proto je na výstavě pouze jeho zmenšená kopie.

Kurátorka výstavy Zuzana Brikcius.
Kromě malířů jsou na výstavě také díla významných fotografů, jako je Bohdan Holomíček, Ondřej Němec, Jan Kašpar nebo Oldřich Škácha. Hodnota jejich černobílých i barevných snímků není totiž jen dokumentární, ale také umělecká.