Článek
Jste nominován za hudbu k filmu Tancuj Matyldo. Jak dlouho jste na ní pracoval?
Složení těch správných motivů a hledání tváře filmové hudby jako takové je proces, který vždy zabere čas. Někdy je to snazší, jindy člověk složí i několik verzí, než se trefí. Tím, že u tohoto filmu rozsah hudby nebyl velký, její vytvoření a natočení trvaly asi dva měsíce.
Použil jste pro hudbu pouze nové nápady, anebo jste sáhl i ke starším, dosud nevyužitým?
Jsou to nové motivy, přímo šité na film Tancuj Matyldo. Jsou natočené na klavír a lehce obarvené kytarovými sound designovými plochami.
Co jste měl pro skládání hudby od tvůrců k dispozici?
Komponoval jsem hudbu na hotový sestřih filmu. Okamžité propojení hudby s obrazem je pro skladatele v určitém pohledu lepší, protože hned vidí, jak motivy fungují v jednotlivých situacích, jakým směrem se vydat. Samozřejmě vidí snáz i celkovou strukturu.
Tancuj Matyldo byl první celovečerní film režiséra Petra Slavíka. Poznamenalo to nějak vaši komunikaci?
S Petrem Slavíkem spolupracuji už od roku 2000. Složil jsem hudbu k jeho patnácti televizním filmům, jimiž jsou seriál Oběti, Tatínkova holčička, V hlavní roli a další.
Je skvělý režisér a má velký cit pro hudební dramaturgii ve filmu. Ví, co chce, a v tomto ohledu je také náročný. Myslím, že mu vyhovoval můj styl i můj různobarevný pohled na scénickou hudbu. Prostě jsme se potkali, spolupráce s ním je vždy inspirativní.
Jaký dojem máte z filmu Tancuj Matyldo jako divák?
Je to silný film. Velmi mě oslovil.
Pracujete teď na hudbě k nějakému dalšímu filmu?
Minulý rok jsem dělal vedle Tancuj Matyldo i hudbu k seriálům České televize Volha a Oktopus v režii Jana Pachla. Na podzim budu dělat hudbu pro novou sérii Oktopusu.
Ivo Mathé: Volha, Matematika zločinu a Docent? Snímky určené pro televizní tvorbu zabírají
Nominace Českých lvů ovládl film Bratři. Bodovala i televizní Volha
Může se vám hodit na Zboží.cz: Big Heads - Michal Pavlíček, Faces - Michal Pavlíček, Stromboli - Michal Pavlíček