Článek
Alena Mihulová má letos velmi silnou pozici a je jí věnována značná mediální pozornost. Hodně se psalo o velkém comebacku herečky, která kdysi zazářila v Sestřičkách, pak na dlouho zapadla a český divák ji objevil znovu až v loňské Domácí péči. Obdržela také cenu České filmové kritiky.
Nominací má film tolik (vedlejší role, režie, nejlepší film), že každopádně nějakou cenu dostane. Mihulové by teoreticky mohlo ublížit jen to, že by hlasující nechtěli dát všechny ceny jednomu filmu.
Ztraceni v Mnichově je další z loňských filmů, který měl dobré recenze. Dokonce tak dobré, že mu svou cenu pro nejlepší film roku věnovali čeští kritici. To ale v souvislosti s Českým lvem nic neznamená. České lvy totiž neudělují filmoví kritici, nýbrž ČFTA, kterou tvoří například producenti, distributoři, herci a režiséři. Navíc Plodková není v tomto filmu příliš vidět, veškerou pozornost na sebe strhávají mužští protagonisté.
Martha Issová sklízí převážně chválu za roli v Sedmeru krkavců Alice Nellis podle předlohy Boženy Němcové.
Marie Málková zvládla hezky svou roli milenky ve filmu inspirovaném životem Jana Saudka Fotograf, trochu ji však znevýhodňuje, že diváci si budou pamatovat hlavně Karla Rodena.
Tereza Voříšková si zahrála ve filmu Laputa debutujícího režiséra Jakuba Šmída mladou majitelku kavárny, která nemá ambice a moc neví co se životem. Snímek jako jediný z celé pětice neměl dobré kritiky.