Článek
„Přestože téma o hledání míry nezávislosti bylo prvotní, a jak jsem si všiml, hlavně ženy ho vidí jako ústřední, já jsem akcentoval spíš vztah rodičů a dětí. Anna totiž chce sobě i celému světu dokázat, že na všechno stačí sama, ale neuvědomuje si, že přesto závislá je, například na svých vzpomínkách, na otci. A to mění její vztah se synem,“ říká Binter, který se s dramaturgyní Hanou Slavíkovou podílel na scénáři.
„Skvělé je, že scenáristka je přístupná názorům ostatních. Pro mě je důležitá právě otázka, jak ovlivňujeme své děti. Naše snahy mají totiž občas opačný výsledek, než jsme chtěli, anebo si ani neuvědomujeme, čím vším a jak moc děti zasáhneme,“ dodal.
Postavy stominutového snímku natočeného na klasický filmový materiál řeší konflikt mezi potřebou být sám sebou a kompromisech, které často musíme podstupovat kvůli nejbližším lidem, abychom o ně nepřišli. Hlavní hrdinka utíká před problémy ve vztazích s muži i matkou, jejíž postoje sice nesnáší, ale nevědomě je opakuje. Celým jejím světem se stává starý dům po otci a únik před konflikty s nejbližšími nachází v lese a své lovecké vášni. Jenže azyl v domě důvěrně známém z dětství se postupně promění v past a ona začne ztrácet syna Vojtu, který pro její životní volbu nemá moc pochopení.
Další postavy ztvárnili například Miroslav Etzler, Nina Divíšková či Igor Bareš. „Všem ohromně záleželo na výsledku, měl jsem velké štěstí, taková parta se hned tak nesejde,“ vzpomíná režisér na loňské natáčení a dodává, že pro hlavní roli si nemohl přát nikoho jiného než právě Vlasákovou. „Lenka je podobně silná osobnost jako Anna. Přesvědčená o své pravdě a ochotná pro ni bojovat i za cenu ostrých střetů. A v tom je právě její úžasná výhoda jako herečky – jakmile s ní postavu vybudujete, uvěří jí natolik, že se jí skutečně stává. Ta její umanutost jí dodává na přesvědčivosti.“