Hlavní obsah

Česká televize si vymění s čínskou CCTV pořady, do Číny pošle cestopisy

Česká televize (ČT) si v rámci nově navázané spolupráce s největší čínskou státní televizí China Central Television (CCTV) navzájem vymění pořady. Do Číny pošle hlavně cestopisy z různých koutů ČR, aby zemi představila čínskému publiku, uvedla mluvčí ČT Alžběta Plívová.

Foto: Milan Malíček, Právo

Česká televize

Článek

„Česká televize a čínská televize CCTV již vyjednaly výměnu pořadů, na základě které budou uváděny české filmy a seriály v Čínské lidové republice,” řekla mluvčí Ministerstva pro místní rozvoj Radka Burketová.

Mluvčí ČT Plívová upřesnila, které české pořady čínskému publiku představí. „Česká televize nabízí poznávací a cestopisné pořady, jako jsou například Národní klenoty,” poznamenala Plívová s tím, že cílem je podpořit znalosti o České republice a vyvolat zájem o ni u čínských diváků.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Zatím nevědí, co dodá Čína

Které čínské pořady naopak odvysílá ve svém programu Česká televize, zatím jasné není. „U memorand jde obecně primárně o výměnu pořadů, které odpovídají potřebám vysílacího rámce České televize. V tomto případě ještě nebyly konkrétní tituly stanoveny,” doplnila mluvčí ČT.

Současná dojednávaná výměna pořadů není jedinou propagací Česka v nejlidnatější zemi světa. Agentura CzechTurism připravila speciální televizní spoty vysílané od června do září, které mají Českou republiku představit jako zemi s bohatým kulturním dědictvím. Zahraniční zastoupení agentury se zaměřuje také na spolupráci s čínskými on-line i tištěnými médii, jako jsou například cestovní portály, turistické life-stylové magazíny a deníky.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz

„Veškeré propagační aktivity nesou hlavní komunikační sdělení, že Česká republika je zemí unikátních příběhů, zemí, kde turisté mohou prožít svůj vlastní úžasný příběh,” prohlásila mluvčí MMR Burketová, podle níž je propagace v Číně zaměřena na bonitní klientelu, zejména mladé cestovatele (20 - 35 let) a aktivní uživatele internetu takzvané „netizens” a „trendsetters”.

Výběr článků

Načítám