Hlavní obsah

Česká televize má kvůli scénce s hranolky u vysílací rady problém

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila správní řízení s Českou televizí kvůli pořadu Hokejové poledne. Podezřívá ji, že při vystupování moderátora ve studiu nepatřičně zdůrazňovala jednoho z oficiálních partnerů hokejového mistrovství. Rada o tom ve čtvrtek informovala v tiskové zprávě.

Foto: Milan Malíček, Právo

Budova České televize na Kavčích horách

Článek

Zájem rady upoutala "scénka", při níž bývalý reprezentant a hokejový expert Pavel Richter vychází ze stanu společnosti McDonald's, odkud přináší podnos s občerstvením. Poté, co prochází kolem stěny s logem, se dostává do studia a jeden hranolek nabízí kolegyni tak, "že jí jej vkládá přímo před obličej, čímž ji přiměje k tomu, aby moderování přerušila a zareagovala".

Rada upozornila na to, že umístěný produkt byl ústředním tématem úvodu pořadu a byla na něj zaměřena pozornost i během komentování, přestože tematicky s pořadem nikterak nesouvisel. Nepatřičnému zdůrazňování umístěného produktu přitom brání zákon, konkrétně ustanovení věnované tomuto způsobu propagace označované jako product placement.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Mluvčí ČT Alžběta Plívová sdělila, že televize oznámení o zahájení správního řízení neobdržela, a proto se k němu zatím nemůže vyjádřit.

Správní řízení může rada ukončit zjištěním, že bylo vše v pořádku, upozorněním na porušení zákona nebo uložením pokuty do 2,5 miliónu korun.

Anketa

Vadí vám propagace konkrétních produktů ve vysílání českých televizí?
ano, mělo by se to zrušit
82,1 %
ano, ale chápu, že televize z toho mají peníze
7,7 %
ne
10,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 4183 čtenářů.

Výběr článků

Načítám