Článek
„Pomyslná bariéra mezi popem a alternativou je často jen umělá. Alternativní scéna umí produkovat ‚líbivé' písničky, ale problém je v zázemí kapel, když nedokáží svou tvorbu dostat mezi širší publikum. Tomu se snaží napomoci právě cena Vinyla,” tvrdí jeden z organizátorů cen Tomáš Grombíř.
„Málokdo u nás umí skloubit dvě rozdílné věci: dělat hudbu kutilskou a tedy svébytně českou, zároveň však zdárně držet dialog s děním v zahraničí. Milovníkům analogových syntezátorů a magneťáků Tomáši Procházkovi a Davidu Freundlovi, kteří tvoří skupinu B4, se to daří při jejich ohledávání tématu archeologie médií. Musí se ocenit hravost i důvtip při používání zaprášených hudebních nástrojů anebo způsob, jakým na vítězném albu Plastová okna nahlížejí vytěženou poetiku Sudet jinak, skrze výřez plastového okna; jakožto symbolu přetržení kontinuity, opravování minulosti a příchodu nenavratitelných novot,“ uvedl za porotu Miloš Hroch.
„Zpěvačka a producentka Aneta Martínková dělá věci po svém, to bylo jasné už podle data vydání debutového alba jejího projektu Margo. Album First I Thought Everyone’s Staring at Me but Then I Realized Nobody Cared – All the Creatures I Met Sitting on the Back Seat and How to Deal with What I’ve Learnt sice vyšlo v marketingově poněkud mrtvém období mezi vánočními svátky a Silvestrem roku 2018, ale přesto se udrželo v povědomí posluchačů i médií pozoruhodně dlouho. Zdá se, až jaksi mimoděk. A právě to je vlastně pro tvorbu Margo typické,“ upozornil Michal Pařízek k ocenění Objev roku – Margo.
Punctum je žižkovský klub, jehož aktivity se stále rozrůstají - kromě prostoru pro koncerty alternativní a experimentální hudby nyní provozuje i vlastní rozhlasovou stanici (Radio Punctum) nebo kazetový minilabel (Punctum Tapes), pořádá různé kurzy a workshopy.