Článek
Jeho relativně krátká, ale brilantní kariéra byla mimořádně plodná a ovlivnila celou generaci mladých návrhářů. V průběhu 60. let realizovaly jeho revoluční myšlenky a koncepty světoznámé firmy jako Kartell, Zanotta či Olucenebo Alessi.
„Budeme to muset udělat lépe,“ žádal často výrobce. Jakmile ten neprojevil dostatečné zapálení, neztrácel designér čas debatami, ukončil spolupráci a šel vyhledat jinou společnost.
Joe Colombo byl posedlý novými technologiemi a představou židle z jednoho kusu materiálu, již by bylo možné sériově vyrábět. To se odvážnému inovátorovi nakonec i podařilo. Jako první udělal židli (Universale, 1965) z jednoho kusu lisovaného plastu. Ostatně umělá hmota doprovázela celou jeho tvůrčí cestu. Poddajnou a z našeho pohledu ordinérní hmotu dokázal povýšit na úroveň těch ušlechtilých.

Ve své době převratný úložný kontejner Boby (pro B-Line, 1970).
Vesmírné lodě, jazz a lyžování
Na střední škole studoval malbu a sochařství. K designu se dostal tím, že vytvořil strop pro milánský jazzový klub (1953) a v následujícím roce pro milánské trienále venkovní odpočívadla představující „televizní svatyně“. Nejraději navrhoval interiéry pro lyžařské chaty a horské hotely, protože spolu s jazzem a automobily bylo lyžování další jeho vášní.

Plastová židle pro Kartell se vyrábí dodnes. Oblíbené jsou černá a bílá barva.
Po smrti otce v roce 1958 převzal s bratrem Giannim chod rodinné průmyslové firmy. Začal experimentovat s novými výrobními procesy a zejména plasty. Byl prototypem designéra nové doby, jenž dokáže úzce spolupracovat s vývojáři a technology. Miloval oblé, ladné tvary a hltal sci-fi filmy ze šedesátých let, zejména pak Kubrickovu 2001: Vesmírnou odyseu. Ne náhodou řada jeho návrhů vypadá jako vystřižená z vesmírného korábu.
Svou prací chtěl lidem maximálně usnadnit život. Vymyslel nadčasově jednoduché a funkční all-in-one modulární systémy, v nichž dbal na sebemenší detail včetně třeba výsuvných popelníků. Později si získal věhlas dalším výjimečným nápadem, když pospojoval různě široké válce. Vzniklo tak slavné křeslo Tube (1969–70).

Multifunkční křeslo ze dvou samostatných elementů navrhl Joe Colombo pro italskou firmu B-Line. Ve sbírkách ho má mj. newyorské Muzeum moderního umění.
Mnohé z Colombových návrhů předběhly svou dobu a byly následovníky mnohokrát parafrázovány. On sám vyhlašoval, že budoucnost je teď. Zemřel mladý na selhání srdce. Přesně 41 roků ode dne, kdy se narodil.