Hlavní obsah

Boj o reklamu v ČT nabírá na intenzitě

Právo, jp

Boj za rozsah reklamy v České televizi byl odsunut na polovinu července, kdy mají o změně zákona rozhodovat poslanci. Proti omezení reklamy ve veřejnoprávní televizi však začaly tvrdě brojit mediální a reklamní agentury. Protestuje i TV Barrandov, nesouhlasí s návrhem Novy na odvod tzv. filmové daně.

Článek

Poslanci budou ve 3. čtení hlasovat o návrhu, aby reklama zmizela z ČT 1, ČT 24 a webu ČT a zůstala v omezené míře na ČT 2 a ČT 4. To se líbí Nově, která je za přidušení reklamy konkurence ochotna přispívat do Státního fondu na podporu kinematografie dvěma procenty z celkových výnosů vysílání reklamy.

Nova navrhla tuto povinnost i pro televize Prima a Barrandov. Barrandov je však ostře proti. „TV Barrandov považuje uvedený návrh za základ nerovného postavení zavedených a začínajících vysílatelů, protože tzv. poplatek za vysílání reklamy vychází pouze ze sazby výnosů, bez ohledu na situaci začínajících vysílatelů jako je TV Barrandov,“ sdělila generální ředitelka TV Barrandov Janka Vozárová.

S omezením reklamy v ČT nesouhlasí ani mediální a reklamní agentury. Ty požadují větší pluralitu trhu a ne monopol jedné silné komerční televize.

Výběr článků

Načítám