Článek
Koncerty dostaly název Circlesongs a jejich program byl inspirován albem, které McFerrin vydal v roce 1997. Jeho hlas na něm v improvizacích doprovází tucet zpěváků a zpěvaček, kombinuje v něm tajemné slabiky s opakujícími se rytmy a někdy až exotickými zvuky
Pražský koncert byl tedy postavený na vícehlasých sborových skladbách vznikajících v danou chvíli a leckdy zpívaných i diváky v sále. Byl poctou společnému zpěvu, poklonou improvizaci a svobodě uměleckého projevu. To když se třeba McFerrin pouštěl do zpěvu různých citoslovcí a členové Akcentu to dělali podle něho.
Přímo na pódiu vznikaly prvotní nápady, jejichž autory byli McFerrin a jeho dva zpívající kolegové. Postupně je rozvíjeli, přidali se sboristé a vše zdárně nabylo do formy skladby prezentované pouze hlasy. Někdy to bylo až strhující, navíc zpěváci leckdy svými hlasy napodobovali zvuky hudebních nástrojů, což prvotnímu pojetí dalo širší rozměr.
Členové Akcentu, které si McFerrin na koncerty v Praze a Ostravě, kde se akce uskuteční ve čtvrtek večer, vybral, se s ním sešli poprvé hodinu před začátkem vystoupení na zvukové zkoušce. Rychle se poznali a vše další už se pak dělo v hodinu a půl trvajícím vystoupení.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: