Článek
Jak začala vaše spolupráce s Frankem Londonem?
Poprvé jsme potkali v Řecku na festivalu Balkan Brass Meeting 97, kde hrál se svou skupinou Les Miserables Brass Band a kde jsem byl se svým Orkestarem. Oba jsme vystupovali poslední večer a na závěr jsme zahráli pár písní společně.
Líbila se mi jeho hudba, později jsem dokonce zaranžoval a hrál některé jeho písně. V roce 2001 jsme uvažovali, že by produkoval moji novou desku, ale nebyl na to čas. Objevil se tu však jiný nápad - nahrát společně desku s Klezmer Brass All Stars. V srpnu téhož roku jsme se potkali na festivalu v Maďarsku, kde jsme zkoušeli.
Frank přišel s nějakými nápady, zahrál nám je, my k němu přidali svoje a zkoušeli jsme, až se skladba stala něčím jiným. Prostě to bylo velmi jednoduché, takže jsme během čtyř dnů udělali tři písně, které Frank potřeboval. Protože měla deska úspěch, vyrazili jsme pod hlavičkou Brotherhood Of Brass na společné turné obou kapel, při kterém jsme se na pódiu nejen střídali, ale taky hráli společně. V newyorské Knitting Factory celé tři hodiny.
Do Prahy však kvůli omezenému rozpočtu přijedu bez svého Orkestaru sám, jako jediný host.
Co pro vás znamená spolupráce s dalšími hudebníky, jako je třeba u nás z vystoupení tanečníka Mina Tanaky dobře známý vojvodinský houslista Félix Lajkó, s nímž jste natočil album Srce cigansko?
Pro mě je velmi důležité s nimi spolupracovat, protože si můžeme vyměňovat nápady, což je velmi stimulující a zábavné. Félix Lajkó je skvělý muzikant i kamarád. Rozumí naší hudbě, takže jsme mohli rozpracovat aranžmá. Píseň Disko Dzumbus byla velkým hitem v Srbsku v letech 2000 a 2001. Pomohla nám získat nové publikum a ukázat, že všechno je možné.
Jak začala vše spolupráce s Emirem Kusturicou, v jehož filmech Arizona Dream a Underground je možné slyšet vaší kapelu?
Emir Kusturica nás poprvé potkal před lety na večírku, který pořádal producent jeho filmu v Bělehradě. Je to skvělý chlapík a líbila se mu naše hudba. Tu jsme s ním spolu moc neprobírali, o hudbu k jeho filmům se stará Goran Bregović, kterému jsme zahráli pár cikánských písní, on je trochu přepracoval a my je pak nahráli.