Hlavní obsah

Big Brother zaostal za konkurencí, byť porazil Rodinná pouta

Novinky, ATO - Mediaresearch

Méně známé reality show Primy VyVolení se stále daří více než obdobnému a mnohem slovutějšímu pořadu Big Brother na Nově. V úterý se sice show nestřetly přímo, televize je nenasadily proti sobě, ale Zúčtování VyVolených sledovalo 1,76 miliónu diváků, což je o tři sta tisíc více než měl Velký bratr.

Článek

Je to přitom zatím vůbec nejlepší výsledek, kterého VyVolení dosáhli. Přispělo k tomu atraktivní téma, soutěžící museli jmenovat koho ve vile nechtějí. V emocemi nabité chvíli, kdy mnozí nezvládali své city, většina volila Reginu Holáskovou. [celá zpráva]

"My jsme spokojeni a předpokládáme, že sledovanost ještě poroste," řekla mluvčí Primy Jana Malíková. "Nechci ale určovat hranici, kam až čísla porostou. Budeme samozřejmě rádi, když sledovanost i nadále bude stoupat," doplnila.

Big Brother byl úspěšnější jen v neděli při svém prvním uvedením, kdy si ho vybraly dva milióny diváků.

Také Big Brother nabízel vypjaté okamžiky, kdy se účastníci v potocích slz zpovídali v jakési zvrácené parafrázi psychoterapeutického sezení, jaké strašné činy kdy udělali svým blízkým. Velkého bratra na Nově si vybralo 1,4 miliónu diváků

Big Brother však ubral část diváků nekonečnému seriálu Primy Rodinná pouta, který po celé měsíce kraloval úterním a čtvrtečním večerům. S 1,35 miliónu diváků se musel sklonit před nitra zúčastněných až nechutně obnažující reality show.

Mluvčí soutěže Big Brother Adam Kotalík k vývoji sledovanosti uvedl: "Jsme spokojení, na druhý sestřih se dívalo o 300 000 lidí více než na pondělní. Doufáme, že tento trend bude pokračovat." Pokles oproti neděli mu nevadí: "To byl úplně jiný typ pořadu. U sestřihů musejí diváci soutěžící nejprve poznat."

Souboj dvou reality show s tuzemskou telenovelou večeru dominoval. Ovšem ne všichni diváci touží po tomto typu pořadů. Jasně to ukázal zájem, který vyvolalo Sedm divů technické civilizace na programu ČT 2. Dívalo se na něj 544 tisíc lidí, což představovalo 15 procent z diváků, kteří seděli v tu chvíli před obrazovkou.

Otázkou je, zda veřejnoprávní televize dokáže oslovit právě tento typ diváků a nabídnout jim relevantní alternativu, jakou představuje právě pořad typu Sedmi divů technické civilizace. Jistě jí není veselý film Jak ukrást Sinatru, na nějž se dívalo pouhých  419 tisíc lidí, tedy jen 11 procent z lidí sledujících televizní vysílání. Ten neuspokojil ani náročnějšího diváka ani milovníka dobrého seriálu nebo kvalitní detektivky, tedy typu pořadů, které své diváky mají.

Česká televize přitom dokázala těžit z obliby domácích seriálů a konkurovat v této oblasti soukromým stanicím, které často porážela, Prima zase dlouho žila z obliby krimi příběhů.

Související články

VyVolení lákali více než Big Brother

Reality show Novy Big Brother si své diváky teprve získává, zatímco konkurenční VyVolení je už mají. Jasně to prokazuje sledovanost obou pořadů. Premiéru...

Výběr článků

Načítám