Hlavní obsah

Beyoncé ovládla s neohlášeným albem žebříčky ve 104 zemích

Právo, Jaroslav Špulák

Společnost Apple, která exkluzivně prodává nové album americké zpěvačky Beyoncé na iTunes, informovala o tom, že během tří dnů vytvořilo několik rekordů. V pondělí ráno bylo například nejprodávanějším albem ve 104 zemích ze 119 sledovaných.

Foto: Sony Music

Beyoncé trochu riskantní krok skvěle vyšel.

Článek

Deska se jmenuje Beyoncé a vyšla v noci ze čtvrtka na pátek minulého týdne. Nabízí čtrnáct skladeb a k nim sedmnáct videoklipů. Na CD vyjde až v pátek 20. prosince u společnosti Sony Music.

Za první tři hodiny, tedy ještě dříve, než média zahltila informací o neohlášeném vydání desky svět, si nahrávku koupilo na osmdesát tisíc fanoušků. Tweeter nahlásil 1,2 miliónu odkazů o albu během čtyřiadvaceti hodin od jeho zveřejnění.

Informace se navíc šířila i po dalších sociálních sítích, takže byť zpráva o vydání alba nešla přes oficiální propagační kanály vydavatelství, dozvěděli se o něm prakticky všichni aktivní uživatelé internetu.

I díky tomu se od pátku do neděle prodalo téměř 829 tisíc kopií. Jde o nejlepší prodej alba v prvním týdnu v kariéře Beyoncé, a to i přesto, že předešlé nahrávky provázely tradiční reklamní kampaně a vyšly digitálně i na CD.

Největší podíl na prodeji má samozřejmě americký trh, kde si nahrávku stáhlo více než 620 tisíc lidí. Ve čtvrtek vyjde žebříček Billboardu a očekává se, že album Beyoncé bude v prodeji na prvním místě.

Současně jde o nejlepší prodej v prvním týdnu v historii internetového obchodu iTunes Store, a to dokonce přesto, že „první týden“ trval kvůli pátečnímu datu emise desky pouze tři dny.

Související témata:

Výběr článků

Načítám