Článek
„Změnil mi život. Nejen tou cenou, také tím, že se pak o mě a můj film staral,“ vzpomenul Corbet na oscarového režiséra, jenž loni zemřel.
Corbetova novinka je vyprávěná v kapitolách, zaujme hudbou (na níž se podílela zpěvačka Sia) a snaží se definovat zásadní a temné okamžiky století včetně školních masakrů a útoků z 11. září. „Pokud dvacáté století formovala banalita zla, pak to jedenadvacáté zatím určuje sláva zla,“ uvedl filmař na tiskové konferenci.
Do hlavní role problémové popové hvězdy, která se proslavila v pubertě poté, co přežila vražedné řádění spolužáka, obsadil Natalii Portmanovou. „Jde o portrét protínání popkultury a násilí a spektáklu obojího,“ popsala Vox Lux herečka.
Umělce si jako protagonistu vybral i zkušený Julian Schnabel. Jeho kandidát na Zlatého lva At Eternity’s Gate (U brány věčnosti) se vrací k osudu malíře Vincenta van Gogha. Schnabel, sám také malíř, se ovšem víc než o životopisná fakta zajímá o pocity z tvorby. K tomu má velkou oporu v představiteli Vincenta Willemu Dafoeovi.
„Všichni si myslí, že o van Goghovi vědí všechno, takže točit o něm další film se zdá zbytečné a absurdní. Když jsme ale se scenáristou Jeanem-Claudem Carrièrem navštívili výstavu jeho díla v Paříži, mělo na nás kumulativní efekt. Tak jsme se rozhodli stvořit film pomocí jakýchsi vinět. Snažili jsme se vytvořit ekvivalent pocitu, který máte z pohledu na umělecké dílo,“ vysvětloval Schnabel.