Hlavní obsah

Basové orgie Infectious Grooves přešly ve speed core Suicidal Tendecies

Novinky, Alex Švamberk
Praha

Pražský klub Abaton ve čtvrtek večer ovládli členové legendární americké skupiny Suicidal Tendecies, která patřila k průkopníkům croosoveru, když spojoval punk s metalem a dalšími žánry. V Abatonu ovšem vystupovali pod jménem pobočného projektu Infectious Grooves, takže pojetí dominoval funk metal. Až v přídavku došlo na rychlé písně Suicidal Tendencies.

Foto: Karolina Zarzycká, Novinky

Infectious Grooves 1. dubna 2010 v Praze

Článek

Infectious Grooves založili na počátku devadesátých let dva členové Suicidal Tendencies zpěvák Cyco Miko Muir a baskytarista Robert Trujillo. Oba lákalo jít dál v propojování žánrů, chtěli směs punku, hard coru a metalu obohatil o funky rytmy. Přiřadili se tak po bok Fishbone nebo Red Hot Chili Peppers. V současném pojetí je ale vidět i jistá blízkost pojetí Biohazard a RATM.

Po devíti letech soubor skončil činnost, nedávno však svou činnost obnovil, ovšem v pozměněném obsazení, které se shoduje se současným obsazením Suicidal Tendencies. Z původního v kapele krom Cyka Mika zůstal už jen kytarista Dean Pleasants.

Foto: Karolina Zarzycká, Novinky

Infectious Grooves 1. dubna 2010 v Praze

I když je Cyco mozkem, který udržuje kapelu naživu, hlavní postavou na scéně byl fenomenální baskytarista Steve Brunner, který se svou šestistrunku doslova kouzlil. Často obohacoval groovy kratičkými sóly, v nichž ukazoval hbitost svých prstů. Hodně využíval slapové techniky a spolu s bubeníkem Ericem Moorem, byli hnacím motorem projektu, jehož pojetí nezestárlo a ukazovalo, v jak důraznou hudbu může přejít funk, když se spojí hard corem a metalem.

Naopak Cyco Miko pobíhající po pódiu zůstával trochu ve stínu, jeho hlas neměl byvší sílu. Až v přídavku, kdy došlo na speedcore z repertoáru Suicial Tendencies, ukázal svou sílu. Štěkavému projevu Cyka Mika seděl styl mateřské kapely lépe.

Foto: Karolina Zarzycká, Novinky

Infectious Grooves 1. dubna 2010 v Praze

Největším zážitkem ovšem byla možnost sledovat, jak kapela přešla z jednoho stylu do jiného a jak se mu přizpůsobila rytmika. Funkové groovy podporovaná překvapivými vpády bicích a la Medeski Martin Wood nahradila přímočarost a důraznost, jakou tento materiál potřeboval. Takhle rychle přitom Suicidal Tendencies už dlouho nehráli.

Související témata:

Výběr článků

Načítám