Článek
Ženu telefonicky kontaktoval dosud neznámý pachatel vystupující jako pracovník banky. Chtěl s ní dořešit žádost o úvěr na její jméno. Jelikož si žena žádnou půjčku nezřizovala, podvodník ji přesvědčil, že muselo dojít ke zneužití její identity.
„Záhy se jí ozval další údajný pracovník banky s nabídkou záchrany peněz. Poškozené dal na výběr. Buď se jí zmrazí účet, ale to by mohlo trvat až půl roku, nebo má peníze přeposlat na bezpečný účet u České národní banky, kde je bude mít ihned k dispozici,“ informovala policejní mluvčí Ivana Skoupilová.
Žena tak v domnění, že své finance zachraňuje, přeposlala v několika transakcích částky v celkové výši 280 tisíc korun. Následně jí došlo, že se stala obětí podvodu, a odebrala se na policii.

Policie varuje před falešnými bankéři opakovaně.
„Ve věci jsme zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvodu. V případě dopadení, prokázání viny a odsouzení hrozí pachateli v krajním případě až pět let za mřížemi,“ konstatovala mluvčí.
Internetoví podvodníci podle ní vystavují oběti časovému presu a obavě, že přijdou o své peníze. Banka však se svými klienty takovým způsobem nekomunikuje a nikdy po nich nepožaduje přeposílání či vkládání peněz na jiné účty.
„V případě, že přijmete hovor od údajného bankovního pracovníka, který se vás snaží přesvědčit o záchraně vašich peněz, raději telefonát ukončete a ihned kontaktujte oficiální infolinku dané banky nebo navštivte bankovní pobočku,“ doplnila radu na závěr Skoupilová.
Najděte si to v mém účtu sám. Žena nadiktovala podvodníkovi přístupové údaje
