Článek
Případ se stal o víkendu, kdy ženě nejprve zavolala falešná pracovnice banky s informacemi o úvěru, o který si měla dotyčná zažádat. „Když žena odvětila, že o žádný úvěr nežádala, pracovnice banky jí sdělila, že jde zřejmě o zneužití její identity a že vše oznámí na policii,“ uvedl policejní mluvčí David Chaloupka.
Po chvíli telefon zvonil znovu. Ozval se muž, který tvrdil, že je z bezpečnostního oddělení banky a někdo se pokusil odčerpat ženě peníze z jejího účtu. „Vzhledem k předchozímu hovoru podvedená volajícímu uvěřila. Ten ji potom navigoval, co má dělat, aby své peníze zachránila,“ přiblížil Chaloupka.
Podle něj se podvedená při telefonátu zmínila, že má ze svého internetového bankovnictví přístup i k firemním účtům zaměstnavatele. „Této informace se podvodníci okamžitě chytli a ženu přiměli k tomu, aby nejprve zachránila firemní peníze, protože za ně zodpovídá,“ nastínil mluvčí.
Žena podle něj ve stresu podle pokynů odesílala na údajně záchranný účet u České národní banky jednu platbu za druhou. „Během chvilky převedla přes osm set tisíc korun. Odesílání dalších peněz naštěstí zabránila banka, která ženě pro podezřelé transakce odstavila internetové bankovnictví,“ dodal Chaloupka.