Článek
"Výpravčí je postaven mimo službu. To je automatický postup u všech lidí, co mohou mít s nehodou něco společného," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Podle Drážní inspekce muž poslal do Moravičan vlak s uhlím, nenahlásil to ale do Moravičan. Vlak tam zastavil na semaforu na červenou. "Vlak by tam nestál, kdyby o něm výpravčí z Moravičan věděl," uvedl náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.
:. Při srážce vlaků zemřel strojvedoucí. Zdroj: TV Prima
Výpravčí z Mohelnice následně za ním poslal poštovní expres. Strojvedoucí nečekal, že před ním jeden vlak už je. Expres tak narazil do stojícího vlaku s uhlím.
Rychlost v době nárazu byla podle Kučery 55 kilometrů v hodině. Poslední vagón a lokomotiva byly v sobě zaklíněny tak silně, že hasiči vyprošťovali tělo strojvedoucího třináct hodin. Museli k tomu použít speciální vyproš´tovací tank. Hodně času zabralo také odklízení uhlí.
Nehoda se stala v noci na sobotu před půl třetí ráno, provoz byl zcela přerušen až do sedmé hodiny večer. Vlaky na trati mezi Prahou a Ostravou měly zpoždění dvě až tři hodiny.