Článek
„Závory jsou jen jakási vizuální překážka přejezdu, klíčová jsou červená světla. Pokud závory nefungují, strojvedoucí dostane informaci a v místě jede rychlostí pět až deset kilometrů v hodině,“ popsal Novinkám mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal situaci, kdy se o poruše závor ví. „Kvůli pokaženým závorám nejde zastavit dopravu,“ doplnil.
Vlak může jet přes přejezd i rychleji, pokud je porucha "čerstvá" a strojvedoucí nemá informaci, že závory nejsou dole. Pak ji ale strojvedoucí musí Drážnímu úřadu hlásit. „Stává se to tak dvakrát třikrát do roka,“ řekl. Doplnil, že ohledně tohoto případu žádné hlášení nepřišlo.
"Podle fotografie jsme to vyhodnotili, že situace není mimořádná. Jedna z těch závor je dole a výstražná červená světla blikají," řekl po zhlédnutí fotografie Drápal.
Závory na většině míst jsou řízeny automaticky. "Ručně se jich řídí kolem 300," doplnil Drápal. Vzhledem k tomu, že daný přejezd je přes hlavní koridor, jsou na něm závory řízeny automaticky.