Článek
Nehoda se stala loni na páteřní trati železnice, při střetu vykolejily tři vozy, poškozena byla lokomotiva nákladního vlaku a trakční vedení. Nikdo nebyl zraněn, celková materiální škoda byla vyčíslena na 28,7 milionu korun.
Srážka tehdy zastavila provoz vlaků na železničním koridoru z Přerova směrem na Ostravu, provoz se tam podařilo plně obnovit až po téměř třech týdnech od havárie.
Podle soudce Tomáše Novotného porušil obžalovaný řadu předpisů a způsobil škodu velkého rozsahu. „Obžalovaný nemá žádné záznamy v trestním rejstříku, s ohledem na okolnosti případu není potřeba ukládat jiný trest než trest peněžitý a trest zákazu činnosti,“ uvedl soudce.
Je také pilotem
Čtyřiačtyřicetiletý Šeševička je zároveň dopravním pilotem společnosti Smartwings, jeho měsíční plat je 100 tisíc korun čistého.
„Bylo to způsobem jízdy, jak jsem jel. A myšlenkou v hlavě, kterou jsem měl ohledně výluky. Uvedl jsem v omyl sám sebe,“ uvedl v pondělí Šeševička.
„Je mi to líto, je to několik desítek probdělých nocí. Nejsem typ člověka, který by věci ničil, nikdy jsem podobnou nehodu neměl,“ doplnil.
Na Přerovsku se srazily vlaky, doprava na Ostravu je zastavena až do večera
Podle státního zástupce Petra Klimeše loni 13. ledna před 23:00 Šeševička jako strojvedoucí nákladního vlaku o délce 642 metrů nesprávně vyhodnotil informace týkající se výluky na trati, žádoucím způsobem nepozoroval trať a nereagoval na oznámení návěstidla.
O 23 kilometrů překročil povolenou rychlost a především nerespektoval odjezdové návěstidlo Stůj. Pokračoval v jízdě dál a i přes intenzivní brzdění se vlak na výhybce bočně střetl se souběžně jedoucím vlakem naloženým dřevem.
Státní zástupce novinářům řekl, že navržený trest je podle něj přiměřený. Poukázal i na to, že obžalovaný byl dosud bezúhonný. „Zákaz činnosti je koncipován jako řízení všech drážních vozidel,“ uvedl žalobce. Šeševička u soudu uvedl, že po nehodě se už na dráhy nevrátil.
Podle závěrečné zprávy Drážní inspekce roli hrála především nezkušenost strojvedoucího. Šeševička měl licenci 2,5 měsíce; jako strojvůdce absolvoval fakticky jen část jízdního výcviku, který jeho zaměstnavatel dokládal.
V době, kdy měl praktické školení absolvovat, vykonával funkci pilota dopravního letadla na letišti Václava Havla Praha na mezinárodních letech společnosti Smartwings.