Článek
Záběr letadla startujícího na hlavní ranveji mohli sledovat lidé v přímém přenosu, který letiště poskytuje. Sotva se letadlo odlepilo od ranveje, následoval záblesk a o chvíli později se začal valit z pravého motoru černý kouř. Pilot okamžitě řídicí věži oznámil problémy.
Letadlo Delta Air Lines se následně nad Křivoklátskem obrátilo a přes Mělník se vrátilo zpět na pražské letiště.
Kamera zachytila také přistání stroje, které proběhlo bez problémů. Moderní proudová letadla jsou konstruována tak, aby byla schopna provádět všechny manévry i při výpadku jednoho motoru. Při brždění se ovšem projeví absence obraceče tahu porouchaného motoru. Proto pilot také v komunikaci s věží zmínil, že bude mít stroj zahřáté brzdy a zastaví až na konci dráhy.
Okamžitě po dosednutí se za letadlem objevila hasičská auta připravena pomoci. Celá událost se odehrála podle standardizovaných postupů a bez jakýchkoliv dalších komplikací.
Podle informací hasičů se porouchal motor letadla. Zda šlo například o srážku s ptákem nebo jinou událost ukáže teprve vyšetřování. Ze záběru vyplývá, že šlo motor č. 2, tedy pravý motor.
Vzhledem k tomu, že k poruše došlo až po odpoutání od ranveje, piloti pokračovali v letu. Pokud by se závada projevila ještě na zemi během vzletu před dosažením rozhodné rychlosti pro vzlet (V1), ještě by teoreticky mohli manévr přerušit.
Ze záznamu komunikace s věží vyplývá, že dispečer se pilotů ptal na množství paliva v nádržích kvůli povolení přistání. Posádka nahlásila 49 tun. Boeing 767 nicméně může přistávat i s maximální vzletovou hmotností.
Letiště uvedlo, že důvodem návratu byly technické problémy. Kvůli zásahu byla přibližně 30 minut uzavřena hlavní vzletová a přistávací dráha 06/24. Došlo proto k odklonu tří letadel na okolní letiště. Například cestující z Dubaje si udělali neplánovaný výlet do Drážďan.
Nyní je letiště opět v běžném provozu.