Hlavní obsah

Za vlakové neštěstí může stavební firma, tvrdí ČD

OSTRAVA
Aktualizováno

České dráhy tvrdí, že vinu na páteční dopolední nehodě, při níž vlak EuroCity narazil do spadlého mostu, nese stavební firma. Českých drahám ani správci cesty vůbec nenahlásila, že se v pátek bude na mostu pracovat a bylo by dobré například snížit rychlost vlaků.

Foto: Aleš Honus, Právo

Článek

Souprava úsekem projížděla rychlostí 135 kilometrů v hodině, což je v limitu do 140 km/hod, který povolují normy.

Podle Správy železniční dopravní cesty se v pátek na stavbě nemělo nic dělat. „Žádnou výluku ani nic podobného jsme neměli hlášeno. Dříve nám vedení stavby hlásilo, že je například potřeba snížit rychlost, byli jsme domluvení a vše se dobře koordinovalo, na dnešek ale nic hlášeno nebylo,“ řekla mluvčí správy železničních cest Anna Kodysová.

Topolánek: České dráhy za nehodu nejspíš nemohou

Společnost ODS-Dopravní stavby Ostrava se podle svého šéfa Tomáše Vítka vyjádří v tiskové zprávě. Její šéf Tomáš Vítek ale odmítl tvrzení českých drah, že za neštěstí je zodpovědná jeho firma.

Most se zřítil v půl jedenácté dopoledne jen pár vteřin před průjezdem vlaku EuroCity z Krakova do Prahy. Strojvedoucí viděl, že se konstrukce hýbe, použil rychlobrzdu, ale rozjetou soupravu neměl šanci zastavit. Na 300 metrech snížil rychlost asi na 120 km/hod.

Do mostu narazila lokomotiva, první vagón narazil do ní, přes ně pak přeletěly další vagóny. Při nehodě zemřelo sedm lidí, dalších 67 je zraněno.

Most se opravoval speciální technologií, při níž se konstrukce odsunula mimo, opravila a pak se měla nasunout zpět. Podle Dopravních staveb Ostrava ocelová konstrukce spadla, když se připravovalo její zasunutí. příčinou mohla být porucha sbíhacích zařízení (lisů) Co přesně ale za nehodu vyšetří policie a specialisté.

Nadjezd se rekonstruoval od 16. dubna, jeho oprava měla skončit 15. října.

Související témata:

Výběr článků

Načítám