Článek
Vrtulník tehdy narazil do střechy budovy skladu v průmyslovém areálu v Domažlické ulici, všichni čtyři pasažéři zemřeli na místě.
„Vrtulník narazil do pevné překážky na zemi v důsledku nezvládnuté pilotáže při extrémním manévru provedeném nízko nad zemí,“ píše se ve zprávě ÚZPLN. Podle dosavadních zjištění vyšetřovatelů nebyl pilot způsobilý stroj řídit. Neměl totiž patřičné osvědčení o zdravotní způsobilosti.
Pilot ten den provedl sérii tří krátkých letů se svými zahraničními obchodními partnery. Při tom posledním odstartoval ze střechy budovy vlastní firmy. „Vrtulník se po vzletu pohyboval nízko nad ulicí Folmavská a po asi 2,5 kilometru, kdy se nacházel nad kruhovým objezdem, se nejdříve mírně naklonil na levou stranu a následně ve velkém pravém náklonu přešel do strmého klesání. Při tomto manévru vrtulník narazil do střechy přízemní budovy,“ popsali vyšetřovatelé průběh nehody. Upozornili na to, že vrtulník se pohyboval pod předepsanou minimální výškou.
Závada dosud nezjištěna
Vyšetřovatelé zatím nezjistili žádnou indicii, která by ukazovala na technickou závadu stroje. Vyvrátili také některé spekulace o tom, že chtěl pilot nouzově přistát kvůli nedostatku paliva anebo že vrtulník řídil vedle sedící pasažér. „V nádržích bylo více jak 33 litrů leteckého benzínu a prvky řízení na levém předním místě pilotní kabiny nebyly nainstalovány,“ uvádí zpráva ÚZPLN.
Vyšetřování nehody by podle vedoucího letového oddělení ÚZPLN Jana Bejdáka mělo být uzavřeno začátkem příštího roku.