Hlavní obsah

Za srážku vlaků u Perninku může strojvůdce, uzavřela Správa železnic

Karlovy Vary

Za loňskou srážku vlaků u Perninku na Karlovarsku, při které zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno, může podle Správy železnic (SŽ) strojvůdce jednoho z nich. Shodla se tak se závěrem Drážní inspekce (DI). Na rozhodnutí Správy železnic v pátek upozornila Česká televize, informaci potvrdila mluvčí SŽ Nela Friebová.

Zdemolovaná Regionova po nehoděVideo: Rudolf Voleman, Právo

Článek

Drážní inspekce již dříve uvedla, že ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem vyplynulo, že vlak jedoucí na Karlovy Vary měl zůstat stát ve stanici Pernink, kde ale nepočkal. Na vyšetřování spolupracovala Drážní inspekce s policií.

Vlak do Varů měl čekat, ale nečekal. Protijedoucí soupravu odhodil 12 metrů zpět

Krimi

Vyšetřovatelé vyslechli nahrávky komunikace mezi strojvedoucími a dispečerem, z prvních poznatků bylo podle nich zřejmé, že hlavní příčinou nehody byla lidská chyba. Předběžnou škodu Drážní inspekce vyčíslila na 20 milionů korun.

Po srážce vlaků u Perninku zadrželi strojvůdce. Co jsem to udělal, vzlykal podle svědka

Krimi

Loňská nehoda se stala 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce a sedm záchranáři ošetřili na místě.

Na trati, na níž se nehoda stala, nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo nebo upozornilo strojvůdce, že na trať nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.

Související témata:

Výběr článků

Načítám