Článek
Podle vyjádření společnosti Telefónica, která provoz linky zajišťuje, se v ten den rekonfigurovala tranzitní ústředna v Karlovarském kraji, ale po ukončení práce servisní technik nevyzkoušel telefon a neodhalil tak, že směrování na linku 155 nefunguje. Protože fungovaly hovory na linku 112, nezaznamenaly nefunkčnost linky alarmy záchranné služby ani operátora.
"Jsem na jedné straně rád, že se potvrdilo, že chyba nebyla na straně naší záchranné služby. Je mi ale líto, že to zřejmě stálo lidský život," řekl Čermák. Podle něj kraj nebo záchranná služba nebudou podávat trestní oznámení a případný právní spor nechají na rodině zemřelého.
Každý nespojený hovor spustí alarm, slibuje Telefónika
Podle mluvčího Telefóniky Hanyho Farghaliho, jakmile byl operátor na chybu upozorněn, poruchu za několik minut odstranil. "Společnost Telefónica na základě výsledků vyšetřování přijala řadu opatření, která mají do budoucnosti minimalizovat pravděpodobnost těchto selhání. Na technické úrovni došlo ve všech krajích ČR k zásadnímu zvýšení citlivosti alarmů u všech národních tísňových linek (150, 155, 156, 158). V tuto chvíli tak zaměstnanci dohledu budou v reálném čase upozorněni na každý nespojený hovor, což případnou poruchu na lince odhalí okamžitě," popsal Farghali. Vůči zaměstnanci, který porušil pracovní postupy, budou vyvozeny důsledky podle pracovněprávních předpisů.
Případ se stal v pátek 4. října. Pětasedmdesátiletý cizinec se pokoušel dovolat na záchrannou službu marně. Nakonec zavolal místní lékařku, která kontaktovala záchrannou službu běžnou telefonní linkou. Záchranářům se ale muže už nepodařilo oživit.