Článek
Soud zároveň vyslovil obžalovanému zákaz řízení motorových vozidel na osm let. Rozsudek není pravomocný. Dvaačtyřicetiletý Hinterholzinger se proti němu na místě odvolal. Státní zástupce, který pro obžalovaného požadoval o půl roku tvrdší trest, si vzal čas na rozmyšlenou.
I pondělní výpověď hlavního vyšetřovatele nehody prokázala tvrzení obžaloby, že levá část Hinterholzingerova vozidla přesahovala v osudný okamžik o zhruba půl metru dvojitou plnou čáru do protisměrného jízdního pruhu, kde došlo ke střetu s plně obsazenou dodávkou.
Obhájce obžalovaného Jiří Císař vytrvale během celého procesu zpochybňoval způsob vyšetřování a správnost postupu policistů při provedení prvotních úkonů během ohledání místa havárie. Pro svého klienta žádal úplné zproštění obžaloby.
Denně mám nehodu před očima, budu s tím žít do konce života
Státní zástupce Jindřich Koželuh konstatoval, že dostupné důkazy obžalovaného jednoznačně usvědčují a vyslovil lítost nad tím, že dosud bezúhonný Hinterholzinger nepřiznal vinu. „Mrzí mě, jaký postoj k nehodě zaujal,“ poznamenal.
Hinterholzinger se při zahájení hlavního líčení pozůstalým omluvil. Vzápětí ale uvedl, že jel ve svém jízdním pruhu a vinu odmítl. „Denně mám nehodu před očima, budu s tím žít do konce života,“ hlesl obžalovaný při závěrečné řeči.
Při nehodě zahynulo loni 13. února osm pracovníků postoloprtské firmy Ziki, kteří cestovali na noční směnu. Jejich mikrobus Ford Transit se bočně střetl s vozem Škoda Fabia Combi, kterou řídil obžalovaný.
Náraz odhodil mikrobus pod kola protijedoucího kamionu. Nikdo z dodávky nepřežil. Řidič škodovky utrpěl lehké zranění, řidič kamionu se měsíc léčil s naraženým kolenem.
Silniční nehody s největším počtem obětí | |
---|---|
8. března 2003 | Nedaleko obce Nažidla na Českokrumlovsku havaroval patrový autobus. Vozidlo vjelo do protisměru a následně spadlo z asi sedmimetrového srázu. Při nehodě zahynulo 19 cestujících, dalších 34 utrpělo zranění. Dvacátý člověk zemřel na následky havárie v roce 2005. Řidič autobusu Pavel Krbec byl obviněn z obecného ohrožení. Soud jej potrestal osmiletým vězením a desetiletým zákazem řídit motorová vozidla. |
2. února 1999 | Nedaleko obce Středokluky (Praha-západ) narazil řidič linkového autobusu do odstavené Tatry a osobního auta. Výsledkem bylo deset mrtvých a 15 vážně zraněných. Řidič autobusu Luděk Černý byl obviněn z obecného ohrožení a soud mu později vyměřil čtyři roky vězení a osmiletý zákaz řízení všech motorových vozidel. |
13. února 2008 | Osm lidských životů si vyžádala dopravní nehoda na rychlostní silnici R7 u Panenského Týnce na Lounsku. Střetly se tam nákladní vůz, mikrobus a osobní automobil. Viníkovi Petru Hinterholzingerovi senát lounského soudu vyměřil trest 6,5 roku ve věznici s dozorem. |
26. října 2001 | Na obchvatu Loun se střetla dvě osobní auta. V jednom cestovaly tři ženy, ve druhém voze rodina se dvěma dětmi. Všichni zahynuli. Přímo na místě zemřelo šest lidí. Žena, která svou nepozorností nehodu zavinila, podlehla zraněním o dva dny později. |
28. srpna 2004 | U obce Gajer nedaleko Litomyšle narazila dodávka do osobního auta, v němž jely dvě rodiny na dovolenou. Zemřeli čtyři dospělí a dvě děti v osobním autě. Přežil pouze roční chlapec, který spal v zavazadlovém prostoru. Viníkem nehody byl řidič dodávky Martin Šperl, který jel v protisměru a byl pod vlivem alkoholu. Soud jej poslal na sedm let do vězení a zakázal mu na deset let řídit auto. |
13. prosince 2004 | Šest mrtvých a stejný počet zraněných si vyžádala nehoda slovenského autobusu na dálnici D1 nedaleko Domašova na Brněnsku. Do autobusu, který vyjížděl z odpočívadla, zezadu narazil kamión. Nehodu zavinil řidič autobusu. |
16. července 2006 | Šest mrtvých a několik zraněných si vyžádala nehoda autobusu na druhém kilometru dálnice D8 u Zdib nedaleko Prahy. Vozidlo narazilo do pilíře mostu. Řidiče autobusu vyšetřovatel obvinil z obecného ohrožení z nedbalosti. |
Zdroj: ČTK |