Článek
Poškozenému zazvonil mobilní telefon v dopoledních hodinách. Když hovor přijal, na druhé straně se představil bankéř ČNB.
„Prvotním úmyslem pachatele je vždy vyvolat strach ze ztráty peněz a pak jednoduše manipulovat s obětí,“ připomněla obvyklou legendu podvodníků ústecká policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.
Volající poškozenému sdělil, že jeho účet byl napaden neznámým pachatelem, který může zneužít jeho bankovní identitu k pořízení úvěru. Poté byl fiktivním bankéřem instruován, aby si ihned do telefonu nainstaloval aplikaci Teamviewer quicksupport. „Jedná se o program umožňující vzdálený přístup jiné osoby do vašeho telefonu,“ vysvětlila mluvčí.
Ve chvíli, kdy měl pachatel přístup k mobilnímu telefonu poškozeného, sjednal si úvěr na 650 tisíc korun, který byl ihned zaslán na účet poškozeného.
„Následně ho instruoval, aby v několika případech vybral finanční hotovost a na určeném místě jí předal kurýrovi,“ popsala Hyšpletrová. Poškozený podle ní nejenže vybral a předal celou částku, která mu tam byla poslána, ale z jeho účtu odešly i další finanční prostředky.
„Ve výsledku to dělá, že je minus 223 tisíc korun,“ upřesnila mluvčí částku, o kterou podvedený muž přišel.