Hlavní obsah

Vyhlídkové letadlo s klienty začalo na Ruzyni hořet

Novinky, ok, jap
Praha
Aktualizováno

Vyhlídkový let skončil v neděli odpoledne na pražském letišti dříve, než začal. Letadlu totiž začalo hořet kolo. Zákazníci navíc tvrdí, že pilot chtěl s hořícím strojem jet k terminálu a pak se z něj nemohli dostat. Firma uvedla, že cestující byli evakuováni a nikomu se nic nestalo.

Na Ruzyni hořelo malé letadloVideo: Pro Novinky Jakub Rozumek

Článek

Svou zkušenost s vyhlídkovým letem zveřejnil na sociálních sítích Jakub Rozumek, který uvedl, že technickou závadu na letadle dokáže pochopit. Zarazilo ho však chování pilota.

„Nepochopím to, že se pilot nejdřív chtěl s hořícím kolem vracet několik set metrů k terminálu. A už vůbec ne to, že jsme se z letadla museli dostat v podstatě přes něj, protože nevystoupil, aby tak umožnil vylézt pasažérům,“ uvedl Rozumek.

V Praze nouzově přistál boeing

Krimi

Podle něj se pak museli dva cestující ze zadních sedaček procpat kolem pilotovy sedačky a on sám musel vyskočit přes hořící kolo. Požár pak bleskově zlikvidovali letištní hasiči proudem vody, který s letadlem doslova zamával. Likvidaci požáru zachytila kamera cestujících.

Podle zákazníka se vše odehrálo před startem na vyhlídkový let. Firma Fly Czech jim pak vrátila peníze a omluvila se.

Problém s brzdami

„Při pojíždění na dráze došlo u letadla Cessna 172 k zahoření jednoho z kol letadla. Požár byl okamžitě po příjezdu hasičského záchranného sboru uhašen. Čtyři osoby, které byly na palubě, vyvázly bez zranění,“ potvrdil Novinkám incident mluvčí letiště Roman Pacvoň.

Na Ruzyni přistálo letadlo z Německa, nekomunikovalo s dispečery

Krimi

Podle firmy měl pilot nejdříve problémy s brzdami. „Po zjištění nestandardní odezvy brzd se pilot nejdříve rozhodl pro návrat k terminálu. V důsledku eskalace situace – požáru pravého kola – byla provedena evakuace cestujících na letištní plochu,“ uvedl jednatel společnosti Fly Czech Josef Pavlíček.

Pavlíček reagoval také na tvrzení, že se chtěl pilot vracet s hořícím kolem. „Pilot rozhodně ve chvíli, kdy zjistil požár, nepokračoval v pojíždění. Pilot (velitel letadla) také nemůže opustit letadlo dříve, než vystoupí poslední cestující a je zodpovědný za zabezpečení letadla proti vzniku dalších škod či újmě na zdraví cestujících, například zamezením pohybu letadla a vypnutím motoru,” řekl jednatel.

Podle něj byl let prováděn na osobní odpovědnost pilota v režimu sdílených nákladů. „Společnost Fly Czech působila jako zprostředkovatel mezi pilotem a cestujícími,“ konstatoval.

Protože se případem zabývá Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod, nechtěl se blíže vyjadřovat.

Foto: Pro Novinky Jakub Rozumek

Hořící kolo letadla (fotografie byla upravena autorem).

Foto: Pro Novinky Jakub Rozumek, Novinky

Hořící letadlo na letišti.

Související témata:

Výběr článků

Načítám