Článek
„Vjezdové návěstidlo železniční stanice přikazovalo strojvedoucímu vlaku vjet do železniční stanice rychlostí nejvýše 40 kilometrů v hodině. Vlak však toto návěstidlo minul rychlostí 95,2 km/h, do výhybek vjel rychlostí 94,8 km/h a v nich vykolejil. Rychlost vlaku při vykolejení byla tedy o 137 procent vyšší, než byla dovolena,“ informoval Novinky ve čtvrtek odpoledne generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.
Drážní inspekce podle něj šetří příčiny a okolnosti vzniku dané vážné nehody, nezabývá se odpovědností za trestný čin.
„Šetření je teprve na začátku a v žádném případě na základě našeho zjištění nelze konstatovat vinu strojvedoucího, neboť dosud není vyloučena ani technická závada lokomotivy či na soupravě,“ zdůraznil inspektor.
Při mimořádné události nebyl nikdo zraněn. Ve vlaku bylo řazeno celkem 17 vozů, přičemž 14 z nich vykolejilo. Škody na místě mimořádné události byly prozatím odhadnuty na 225 milionů korun, z toho 100 milionů na životním prostředí.
Benzen uniklý z cisteren v Hustopečích zasáhl i podzemní vody
