Článek
Lávka spojovala Císařský ostrov s místní části Troja. Zřítila se kolem půl druhé odpoledne.
Jednotkám podle mluvčího hasičů Martina Kavky pomáhali s prohledáváním hladiny kanoisté z nedalekého oddílu. „Velitel zásahu na místo povolal kynology. Část lávky se zřítila i na cyklostezku. Hasiči požádali o zastavení lodní dopravy,” konstatoval Kavka.
„Hasiči po příjezdu zaregistrovali dvě osoby ve Vltavě, ale v danou chvíli už plavaly na břeh. Propátrali jsme půl kilometru Vltavy po proudu,“ řekl Kavka. Před pátou hodinou odpoledne uvedl, že zásah hasičů už skončil a žádný další člověk nalezen nebyl. „Zůstala tam jednotka hasičů se člunem, kdyby potřebovala pomoc policie,” uzavřel Kavka.
Záchranná služba na místo vyslala už čtyři sanitky, lékaře a inspektora. Podle mluvčí záchranářů Jany Poštové pád lávky viděli svědci, kteří okamžitě informovali tísňovou linku.
Záchranáři ošetřili čtyři zraněné. „Šedesátiletý muž byl převezen na ARO v umělém spánku, 63letá ženu na jednotku intenzivní péče, oba utrpěli mnohočetné poranění. Další dva muži ve věku 43 a 34 let utrpěli pohmožděniny zad a poranění nohou a zápěstí,“ uvedla Poštová.
„Dvě jsou polytraumata a dvě jsou středně těžká zranění. Všechny nemocnice nám vyšly vstříc a složky záchranného systému spolupracovaly bezchybně. Do čtyřiceti minut byli všichni pacienti odvezeni,“ sdělil na místě ředitel záchranné služby Petr Kolouch.
Lávka byla prohlédnuta
„Policejní vrtulník s termovizí propátrával řeku a břehy. Kriminalisté krajského ředitelství vše dokumentují. Na místě je také statik, zástupci magistrátu. Hovořit o jakékoliv příčině by bylo nyní předčasné,“ řekl mluvčí policie Tomáš Hulan.
Zřícené sutiny lávky a okolí prohledávali rovněž psovodi městské policie.
Trojská lávka byla 6. listopadu na několik hodin uzavřena, protože technická správa komunikací tam prováděla geodetické měření, které se dělá pravidelně od roku 2012.
Visutá lávka přes Vltavu, která sloužila výhradně pro pěší a cyklisty, spojovala pražskou čtvrť Troja s Císařským ostrovem od července 1984. Na jejím místě stál od roku 1976 provizorní pontonový most, který ovšem v létě 1981 strhla povodeň.
Stavbu lávky projektoval profesor Jiří Stráský, jeden z nejvýznamnějších českých autorů mostních konstrukcí. Stavěna byla netradiční technologií, při níž mostovku tvořily panelové segmenty navlečené jako "korálky" na silných ocelových lanech, konstrukce pak byla zavěšena na opěrné bloky na obou březích. Lávka měřila 260 metrů a široká byla tři metry.