Článek
Ženu telefonicky kontaktoval dosud neznámý pachatel vystupující jako pracovník banky. Ten jí tvrdil, že má u nich schválený úvěr ve výši 250 tisíc korun. Žena si však žádnou půjčku nezřizovala, navíc volajícímu uvedla, že má bankovní účet jinde.
„Proto se s ní následně spojil údajný pracovník její banky, který ženu přesvědčil, ať si založí takzvaný rezervní účet u České národní banky. Jelikož nic nenasvědčovalo protiprávnímu jednání, souhlasila,“ uvedla Skoupilová.
Na stránkách tvářících se jako ty České národní banky si žena založila účet, na který převedla 125 tisíc korun. Že se stala obětí podvodu, zjistila pozdě. „Její banka již transakci nebyla schopná zastavit,“ konstatovala mluvčí.
Policisté zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvodu. V případě dopadení hrozí pachateli v krajním případě až pět let za mřížemi.
Internetoví podvodníci vystavují oběti časovému presu a obavě, že přijdou o své peníze. Banka se svými klienty takovým způsobem nekomunikuje a nikdy po nich nepožaduje přeposílání či vkládání peněz na jiné účty.
„V případě, že přijmete hovor od údajného bankovního pracovníka, který se vás snaží přesvědčit o napadeném účtu nebo požaduje přeposlání peněz na jiný účet, raději telefonát ukončete a ihned kontaktujte oficiální infolinku své banky nebo navštivte bankovní pobočku,“ doplnila radu na závěr policejní mluvčí.