Hlavní obsah

Tři sekundy a náraz. Za tragickou nehodu vlaků může strojvůdce

Karlovy Vary

Drážní inspekce uzavřela loňskou tragickou nehodu osobních vlaků u Perninku na Karlovarsku. Potvrdila, že za nehodu může strojvedoucí jednoho z vlaků, který neměl povolení k jízdě na trať. Informoval o tom ve čtvrtek mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Zdemolovaná Regionova po nehoděVideo: Rudolf Voleman, Právo

Článek

„Na základě provedeného šetření došla Drážní inspekce k závěru, že bezprostřední příčinou bylo pochybení strojvedoucího osobního vlaku Os 17113 jedoucího z německého Johangeorgenstadtu, který si nesplnil své povinnosti, tedy neohlásil se dispečerovi a bez jeho souhlasu nedovoleně odjel na trať, po níž přijížděl osobní vlak Os 17110 z Karlových Varů,“ uvedl Drápal.

Za srážku vlaků u Perninku může strojvůdce, uzavřela Správa železnic

Krimi

Ze závěrečné zprávy inspekce vyplývá, že strojvedoucí zaregistroval protijedoucí vlak 100 metrů před sebou. Zatáhl za brzdu, otočil se na křesle a za asi tři sekundy došlo k nárazu. Podle své výpovědi nedokázal vysvětlit, proč se neohlásil. „V hlavě asi měl, že předchozí den 6. 7. 2020, který byl státním svátkem, křižování v dopravně Pernink neměl,“ uvádí závěrečná zpráva.

Zničenou část vlaku z Perninku odvezli do šrotu. Elektroniku mašiny už stačil někdo sebrat

Domácí

Druhý strojvedoucí si z tragické nehody ještě měsíc od nehody nic nepamatoval. Zpráva uvádí, že o srážce se dozvěděl až z médií. Podobně se vyjádřil vlakvedoucí. Při nehodě byl v přední části vlaku a vyprostili jej hasiči.

Drážní inspekce dále upozornila na chybějící technické zabezpečení trati, které by eliminovalo lidskou chybu. Škoda byla vyčíslena na 25,4 milionů korun.

Foto: Drážní inspekce

Nehoda vlaků u Perninku

Foto: Rudolf Voleman, Právo

Nabouraný vlak

Loňská nehoda se stala 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Podle Drážní inspekce cestovalo v obou vlacích 33 lidí včetně personálu. Dva lidé zemřeli, devět utrpělo středně těžká a těžká zranění, 15 lidí se zranilo lehce a sedm záchranáři ošetřili na místě.

Na trati, na níž se nehoda stala, nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo střetu nebo upozornilo strojvůdce, že na trať nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.

Související témata:

Výběr článků

Načítám