Článek
Nehod tramvají s motorovými vozidly bylo loni podle informací podniku 985, zhruba o čtyři procenta více než v roce 2020.
„Nejvyšší nebezpečí hrozí při nepozorném přecházení tratě zejména na přechodu pro chodce nebo přeceňování ve stylu: 'To ještě stihnu!'. Mnoho lidí si bohužel neuvědomuje, že tramvaj má podle pravidel silničního provozu na přechodu pro chodce vždy přednost. Drážní vozidlo je násobně těžší a má mnohem delší brzdnou dráhu než osobní auto," uvedl dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.
Tramvaj v Praze přejela muže ležícího na kolejích
Dodal, že brzdná dráha tramvaje je minimálně třikrát delší než u auta.
Z celkových 40 nehod loni 11 skončilo bez zranění, 24 s lehkými a pět s těžkým zraněním. Chodci zapojení do nehod byli ve 21 případech muži, v 16 případech ženy a ve třech děti.
Nejvíce nehod se stalo na přechodech, celkem 19, v 17 případech pak mimo přechod a ve čtyřech na zastávce. Čtvrtinu účastníků nehod tvořili cizinci.
Tramvaj srazila v Praze chodce
V roce 2019 před pandemií koronaviru podnik evidoval 87 nehod tramvají s chodci, loni to bylo o 54 procent méně, přičemž pokles lidí přepravených tramvajemi byl proti době před pandemií třetinový.
K poklesu nehod podle podniku kromě menšího množství lidí v ulicích přispěla i kampaň „Neskákej mi pod kola!”, důraz na školení řidičů nebo testování mobilní aplikace „Pozor tramvaj!”.
Očima řidiče tramvaje: Stále ve střehu
Srážky s chodci loni podle podniku tvořily asi čtyři procenta z celkového počtu nehod tramvají v metropoli. Počet srážek s automobily loni naopak meziročně vzrostl asi o čtyři procenta na 985. Ve srovnáním s rokem 2019 to nicméně znamenalo pokles o 23 procent.
(zdroj: ČTK) | 2021 | 2020 | 2019 |
Celkový počet srážek tramvají s chodci | 40 | 47 | 87 |
Z toho žen | 16 | 15 | 36 |
Mužů | 21 | 29 | 46 |
Dětí | 3 | 3 | 5 |
Lehká zranění | 24 | 38 | 64 |
Těžká zranění | 5 | 3 | 4 |
Bez zranění | 11 | 6 | 16 |