Článek
Informaci o rychlosti zveřejnil server zdopravy.cz s odkazem na tři své zdroje ze železnice. V době nárazu měla být rychlost 67 km/h.
Již ve středu ministr dopravy Karel Havlíček připustil, že rychlost vlaku mohla být až 70 km/h. Strojvůdce podle něj zastavil na červenou a pak se rozjel, což mu předpisy umožňují. Není tudíž možné, že by strojvedoucí červenou na návěstidle přehlédl. Měl by ale jet jen tak rychle, aby byl schopen zastavit, jakmile by před sebou viděl vlak.
Drážní inspektor: Strojvůdce jel asi příliš rychle
"Strojvůdce byl zastaven, znovu se rozjel. V rychlosti 60 až 70 kilometrů v hodině narazil do poštovního vlaku, který nebyl zabrzděn, před sebou ho ještě tlačil," uvedl Havlíček. Poštovní vůz se totiž v tu chvíli už chystal se rozjet a nebyl zabrzděný. Pokud by byl, byly by následky nehody zřejmě mnohem vážnější.
Server iRozhlas uvedl, že čtyřicetiletý muž v roce 2017 ve stejném místě zabránil srážce s jiným vlakem, když od sebe zastavili na 45 metrů. Potvrdily to také České dráhy s tím, že tehdy byl strojvedoucí oceněn.
U Českého Brodu proti sobě vyjely vlaky
Za srážku vlaků v Českém Brodě nejspíš může strojvůdce, jel na červenou
Vlaky se u Českého Brodu srazily v úterý večer. Kabina osobního vlaku CityElefant byla zdemolovaná, strojvedoucí v ní zaklíněný zemřel. Při nehodě se zranilo 31 lidí, většinou lehce. Čtyři lidé měli vážnější zranění. Škoda byla vyčíslena na 45 milionů korun.
Na stejné trati se srazily v pátek jiné dva vlaky. Nikdo nebyl zraněn. Nejvážnější nehoda se stala minulý týden u Perninku, kde při srážce na jednokolejné trati zemřeli dva lidé a desítky lidí se zranily. I zde za střet zřejmě mohla lidská chyba.