Hlavní obsah

Strojvedoucí projel zastávku, zacouval zpět a lidi nabral na přejezdu

Novinky, Ondřej Kořínek
Olomouc

Spěšný vlak do Brna projel v pondělí zastávku na Olomoucku, na které měl zastavit. Když si strojvedoucí uvědomil své pochybení, zastavil a zacouval k železničnímu přejezdu, kde nechal cestující vystoupit a nastoupit. České dráhy ho potrestaly snížením platu a „žlutou kartou“.

Foto: Novinky.cz s použitím Mapy.cz

Článek

„Vlak zcela projel stanici Střeň bez zastavení. Následně couval zpět, ale pouze k železničnímu přejezdu, nikoliv až k nástupišti. Cestující museli nastupovat do vlaku ze železničního náspu, který je položen o mnoho níže, než je nástupiště. Lidé byli vystaveni nebezpečí úrazu a možných zranění,“ informoval Novinky čtenář, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Doplnil, že ve Střeni ve všední den ráno čeká asi 20 cestujících. Strojvedoucí podle něj běžel až na konec vlaku a pomáhal lidem nastupovat.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

České dráhy po ohlášení incidentu musely počkat, než se lokomotiva vrátí do depa, kde bylo možné stáhnout data z tzv. černých skříněk, ze kterých následně zjistily, jak se strojvedoucí na trati choval.

„Z výpovědi strojvedoucího a analýzy záznamu o jízdě vlaku lze potvrdit, že skutečně uvedený vlak o několik desítek metrů zastávku projel a následně couval tak, aby mohli cestující vystoupit a nastoupit na přejezdu v blízkosti zastávky,“ potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Nepozornost nebo stereotyp  

„Strojvedoucí byl postižen finančně a byl upozorněn písemně na závadu ve své práci, tedy obdržel tzv. žlutou kartu,“ dodal mluvčí.

Podle něj tyto závady nejsou časté, ale občas k nim dojde. Příčinou je podle jeho slov nepozornost, zamyšlení nebo stereotyp. Stát se to může i strojvedoucímu, který jezdí na rychlíkových tratích, a pak mimořádně přejde na vlak s větším počtem zastávek.

„Tyto příčiny mohly být důvodem projetí zastávky i v tomto případě, kdy strojvedoucí začal brzdit, ale pozdě, a proto zastávku projel. Všechny ostatní přímé spoje Šumperk–Brno na této trase zastávku Střeň totiž projíždějí, ale pouze tento první ranní vlak tam zastavuje,“ vysvětlil Šťáhlavský.

Upozornil zároveň, že když k takové situaci dojde, měl by strojvedoucí zastavit v nejbližší vhodné zastávce a cestující budou odtamtud přepraveni náhradním spojem do své cílové stanice. Couvat do zmeškané stanice lze podle Šťáhlavského, jen když to dovolí dopravní situace a předpisy.

Výběr článků

Načítám