Článek
Z dřívějšího rozhodnutí soudu vyplynula Praze povinnost zaplatit Metrostavu dohromady čtyři miliardy korun, Metrostavu pak povinnost dokončit Blanku do konce září. Termín zprovoznění klíčové dopravní stavby ale zatím stále není znám. Zásadní bude, jak dlouho potrvají instalace technologií nezbytných pro provoz tunelu.
Arbitři nyní projednávají poslední sporné faktury, především za stavbu Trojského mostu. Původně měl stát téměř 500 miliónů, nakonec se jeho cena vyšplhala zhruba na 1,2 miliardy korun. Zakázka byla přitom zadána bez výběrového řízení.
Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o deset miliard méně a sloužit řidičům už v roce 2011.
Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní Praha mluví o říjnu. Opozice ale i tento termín zpochybňuje. Náklady na stavbu se postupně vyšplhaly až na zhruba 36 miliard korun.
Praha rovněž chystá další arbitráž se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).