Článek
Problém způsobil hodinové přerušení provozu. „České dráhy příčiny události vyšetřují,“ řekl mluvčí firmy Petr Štáhlavský. Nejpravděpodobnějším důvodem těchto nehod bývá technická závada.
Vagóny se rozpojily v úseku mezi stanicemi Olovnice a Kralupy nad Vltavou. Do cílové stanice zamířila jen lokomotiva s částí soupravy, odpojený vagón zůstal na místě. "Stáhli ho z druhé strany. Když se vlak roztrhne, nebývá tam pak hák, za který lze vagón připojit," uvedl Šťáhlavský.
Příčinou těchto závad bývá nejčastěji únava materiálu nebo skrytá vada ve spřáhlovém ústrojí. "Občas se to stane, většinou je to v nákladní dopravě. Někdy se to stane i u osobní soupravy," doplnil mluvčí.
Mechanismus brzdového systému vlaku je nastaven tak, že při "roztržení" vlaku samostatný vagón automaticky zabrzdí. I strojvůdce okamžitě zjistí, že se vagón odpojil.