Článek
Soudkyně, která se při čtvrtečním jednání netajila tím, že sama patří mezi návštěvníky pražské zoo, si dala s právníky znesvářených stran sraz příští čtvrtek před hlavní branou do zahrady. Na společné procházce mezi výběhy se přesvědčí, jestli zoo stále užívá tři desítky vyobrazení, která Cihlářova žaloba napadá.
Spor se týká například obrázků na pavilonu velkých želv, cedulí, které v pavilonech zakazují fotografování s bleskem, některých propagačních předmětů nebo početných poutacích tabulí se dvěma slony, které upozorňují řidiče, kudy se dostanou do zoo.
Vyhlásit verdikt v zoo?
Čížková ve čtvrtek zpola v žertu zvažovala také to, že by přímo v zoologické zahradě vyhlásila i soudní rozhodnutí. Podle ní by to ale pravděpodobně nešlo kvůli tomu, že tam není k dispozici státní znak, který je součástí každé soudní síně.
Přítomný vedoucí marketingového oddělení zoo Vít Kahle ji však ujistil, že zahrada pořádá ve svém areálu i svatby, takže by nebyl problém státní znak zajistit. Soudkyně nakonec určila, že se ze zoo přesune zpět do budovy soudu, kde spor rozhodne.
Cihlář spolupracoval s pražskou zoologickou zahradou devět let. V roce 2006 se s ní ve zlém rozešel a následně na ni podal několik žalob. Zahrada si po jeho odchodu vybrala jako nového tvůrce reklamní kampaně Vladimíra Veselého. Podle Cihláře tím chtěla vytvořit dojem, že se v zoo nadále používají Cihlářova díla.
"Zjednodušeně jde o tentýž problém, jako když Vietnamci v tržnici prodávají výrobky Adidos a tímto nekvalitním zbožím poškozují jméno známé firmy," uvedl už dříve.
Díla výtvarníka Veselého kritizovali kvůli podobnosti s Cihlářovými i někteří odborníci. Zoo ale výtvarníka hájila tím, že používá perokresbu, zatímco Cihlář linoryt.
Cihlář byl i autorem známého loga zoo s koněm Převalského. Soudy mu v minulosti daly zapravdu v tom, že zahrada logo nesmí používat. Smlouvu mezi umělcem a zahradou prohlásily za neplatnou, protože neodpovídala někdejšímu autorskému zákonu.