Článek
Kovová konstrukce o rozměrech třikrát dva metry stála načerno u dálničního přivaděče na výpadovce z Plzně na Klatovy od 20. května.
Šlachta před dvěma týdny Právu řekl, že šlo a akci sponzora, a slíbil nápravu.
„Vzhledem k tomu, že provozovatel reklamního zařízení i přes výzvu billboard z našeho pozemku neodstranil, učinili jsme to dnes my. Budeme po něm požadovat, a případně vymáhat, úhradu nákladů na odstranění poutače, stejně tak jako úhradu za bezesmluvní užívání pozemku,“ řekla ve středu Právu mluvčí ÚZSVM Michaela Tesařová.
Jako provozovatel reklamního zařízení je na konstrukci poutače uvedena soukromá společnost EDGE Reality. Z žádné veřejné databáze ale na ni nelze dohledat přímý kontakt.
„Proto jsme jim poslali výzvu k odstranění do datové schránky, kterou musí mít ze zákona zřízenu. Doručení naší zprávy proběhlo takzvanou fikcí, to znamená, že si ji nikdo z té datové schránky nevyzvedl, ale po uplynutí určité doby se bere jako doručená,“ uvedla ředitelka plzeňské pobočky úřadu Linda Hejlová.
Šlachta na dotaz Práva 3. června uvedl, že celou věc už řeší. „Samozřejmě že mi to vadí. Tuhle reklamu jsme ale nevyvěšovali my, jedná se o sponzorskou záležitost. Řešíme to s tím, kdo to objednal a kdo to tam umístil,“ reagoval tehdy Šlachta.
Podle Tomáše Sochora ze Šlachtova týmu nechala plakát vyrobit v rámci sponzorského daru jedna z podporovatelek hnutí Přísaha.
„A také zaplatila reklamní agenturu, aby ho vyvěsila, což se stalo. Nás mrzí, že to stojí tam, kde to stát nemá,“ reagoval před dvěma týdny Sochor s tím, že dotyčná podporovatelka již kontaktovala příslušnou agenturu, aby to napravila. To se ale nestalo.