Článek
„Učíme se o elektřině, a ta může zabíjet,“ znělo podle 19letého Lukáše Kašného heslo jeho oblíbeného učitele. Nebyl podle něj přísný, ale zapálený do oboru, o kterém dokonce napsal učebnici.
„Chtěl pro nás to nejlepší,“ sdělil Novinkám student, který od loňska již na škole není a živí se jako elektrikář.
Policie ukázala záběry ze zadržení učně podezřelého ze zabití učitele mačetou

Násilný čin, který skončil učitelovou smrtí, se stal ve čtvrtek na Středním odborném učilišti v Ohradní ulici v Praze 4. Policie později zadržela žáka, který je ze smrtelného útoku podezřelý. Podle vyšetřovatelů incidentu předcházel učňův konflikt s učitelem, hovořilo se o studijním neúspěchu. Vyšetřovatelé zatím konkrétní nebyli.

Pátrací akce u osady JarovVideo: Pavel Jaňurek, Novinky
Zavražděný učitel byl podle Kašného obětí nevybíravého chování studentů. Pedagoga si například různě potají fotili při výuce ve chvílích, kdy se třeba zahleděl z okna nebo chvíli přemýšlel. Někteří z toho měli legraci a snímky pak sdíleli ve skupinách na sociálních sítích.
Útočník zabil mačetou učitele ve škole v Praze, policie zadržela učně

Nezůstalo ale jen u focení. „Dávali mu vyždímanou houbu na židli. To už mi došla trpělivost a uklidil jsem to,“ zmínil student.
Když se dozvěděl o tragédii na své bývalé škole, nechápal, kdo by mohl být obětí takového činu a kvůli čemu.
Učeň podezřelý z vraždy je podle informací z jeho okolí ze 3. ročníku a dost možná se i potkali, osobně si ho ale nevybavuje.

Neznámý pachatel zaútočil ve škole.Video: Aktu.cz
„Nikdy si na nikoho nezasedl, byl vstřícný a vždycky se snažil vysvětlit látku, jak jen to šlo. Vůbec nechápu, co mohlo vést k takovému činu,“ uvedl o učiteli student.
Žáky podle něj nepotápěl, ale naopak se jim snažil u zkoušek pomoci, aby v případě, když neznali hned odpověď, se k ní vlastní cestou dobrali.