Článek
„V rámci prověřování policisté zjistili, že vzhledem k nízké rychlosti vlaku nemohlo dojít k jeho vykolejení ani ke srážce s jiným vlakem. Po celou dobu samovolné jízdy měl vlak uzavřené dveře, čímž bylo znemožněno vystoupení osob za jízdy či jejich vypadnutí,“ uvedla Čírtková.
Podle policistů nemohli být ohroženi další lidé v místech, kudy vlak projížděl.
„Nedošlo k naplnění skutkové podstaty přečinu obecné ohrožení z nedbalosti. Policejní orgán dospěl k závěru, že jednání strojvedoucího by mohlo naplnit znaky přestupku,“ doplnila mluvčí policie. Přestupek byl předán k projednání Drážnímu úřadu.
Příčiny události vyšetřuje Drážní inspekce, která podle svého mluvčího Martina Drápala nemá dosud žádné výsledky.
Lidská chyba
České dráhy již po události přeložily strojvedoucího na jinou práci, a to stále trvá. „Šetření zatím nebylo zcela uzavřeno, nicméně dosavadní vyšetřování potvrdilo chybný postup strojvedoucího, tedy lidskou chybu,“ informoval Novinky mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Vlak jel bez strojvedoucího 19. února na trati mezi Martinicemi a Velkým Meziříčím. Podle svědka se strojvedoucí údajně snažil zjistit poruchu na vlaku, když se souprava rozjela. Cestující se pak snažili zastavit vlak zatáhnutím brzdy, ta však údajně nefungovala. Vlak zastavil až ve Velkém Meziříčí. [celá zpráva]
Dráhy po incidentu podle Šťáhlavského rozeslali ostatním strojvedoucím tzv. poučný list. „Ostatní kolegové byli opět proškoleni v řádných postupech při obsluze příslušných zařízení tak, aby se podobné chybě vyhnuli a ta se neopakovala,“ uzavřel mluvčí drah.