Článek
Kvůli rozsáhlosti požáru hasiči krátce před polednem vyhlásili zvláštní stupeň poplachu. Zásah komplikovalo zejména více ohnisek, kdy jich hasiči evidovali asi 15 na zhruba patnáctikilometrovém úseku podél trati mezi Vaňovem a Lovosicemi.
Mluvčí krajských hasičů Milan Rudolf uvedl, že kvůli tomu musela policie uzavřít i silnici I/30, která vede podél trati na levém břehu Labe, aby měli hasiči lepší přístup k ohniskům. Přesto se kvůli nepřístupnému terénu v údolí řeky nevyhnuli nasazení letecké techniky, která nakonec pomohla dostat po 21. hodině živel pod kontrolu.
„Oheň máme zcela pod kontrolou, nicméně není ještě zcela zlikvidován,” řekl ČTK ve 21:00 mluvčí krajských hasičů Milan Rudolf s tím, že policisté už zprůjezdnili zmíněnou silnici první třídy. Většinu ohnisek dostali hasiči pod kontrolu už po půl páté odpoledne, potíž měli ve skalnaté stráni nad Litochovicemi.
„Mezi Litochovicemi a Zálezly zůstávají hasiči, kteří dohlížejí na to, aby se někde už uhašená ohniska nevznítila,” uvedl už odpoledne Rudolf. Právě do těchto míst pomocí vrtulníku a letadla shazovali hasiči vodu a zespoda přes železnici hasili oheň pomocí cisteren.
Železničáři nyní kontrolují trať a trakční vedení. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová ČTK řekla, že pokud bude vše v pořádku, mohly by se vlaky na trať vrátit do hodiny. Mezinárodní rychlíky mezi Prahou a Hamburkem jezdi doposud po trati na pravé straně Labe.
Na zemi se živlem bojovalo podle Rudolfa během dne na 150 hasičů. Vzhledem k charakteru požáru mluvčí už odhadl i jeho příčinu. „Bylo to víceméně od nějaké technické závady, pravděpodobně na brzdách soupravy,” upřesnil mluvčí s tím, že je to způsobeno i extrémně vysušenou zemí a trávou kolem trati.
Trať z Prahy přes Ústí do Děčína a dále až do Drážďan, Berlína a Hamburku patří mezi nejvytíženější v Ústeckém kraji. Kvůli požáru byl omezen i provoz rychlíků mezi Ústím a Děčínem. Místní dopravu místo vlaků zajistily kyvadlově autobusy.