Článek
„Řidička vjela na přejezd v době, kdy spadly závory,“ uvedla policejní mluvčí Dagmar Brožová. Příčinu nehody dále vyšetřují kriminalisté.
Náraz poškodil čelo lokomotivy. „Na odhad škod je ještě brzy, ale po skončení vyšetřování bude moci souprava sama odjet,“ řekla Právu mluvčí Českých drah (ČD) Monika Bezuchová.
Inkriminovaný přejezd se nachází hned vedle zmíněné železniční stanice. Jakou rychlostí v tu chvíli vlak jel, je zatím předmětem šetření. Řidičce zřejmě zachránilo život to, že její auto už bylo z velké části mimo koleje. „Souprava narazila pravou čelní částí do zadní části vozidla,“ doplnila Brožová.
Provoz na dvojkolejné trati byl sveden na jednu kolej. V místě nehody je provoz podle webu ČD veden sníženou rychlostí.
Podle informací ČTK byli cestující z pendolina přepraveni jiným vlakem. Místo osobních vlaků jezdí mezi stanicemi Kozolupy a Pňovany náhradní autobusová doprava.
Nejznámější případ je ze Studénky
Podobných případů, kdy řidiči vjeli na přejezd po spadnutí závor, se v posledních letech stalo několik.
Nejznámějším byla nehoda polského řidiče kamiónu z roku 2015 u Studénky. Na červenou vjel na železniční přejezd, kde jej uvěznily závory. Pendolino stačilo před srážkou, kterou nepřežili tři lidé, už jen zpomalit. Vlak se zastavil až o půl kilometru dál.
Řidič kamiónu byl odsouzen na osm a půl roku do vězení.