Článek
Akce je součástí memoranda, které ve středu podepsaly policie a Český svaz pivovarů a sladoven a zavázaly se v něm ke spolupráci v boji proti alkoholu za volantem.
Podle náměstka policejního prezidenta Vladislava Husáka je to možnost pro policii, jak ukázat vlídnou tvář, naopak pivovary si tak možná nakloní případné spotřebitele.
Do projektu s názvem Řídím-piju nealko pivo se zapojí 15 pivovarů, které dohromady představují asi 84 procent trhu piva v České republice. Akce bude fungovat tak, že dopravní policisté sdělí pivovarům termíny dopravně bezpečnostních akcí a na každou se pak přihlásí vždy jeden pivovar. Poté, co se řidič podrobí dechové zkoušce a ukáže se, že před jízdou nepožil alkohol, dostane zdarma plechovku nealko piva vyrobeného v daném regionu.
"Počet obětí nehod zaviněných pod vlivem alkoholu v posledních dvou letech každoročně překonal hranici 100 usmrcených. Vítáme proto každou smysluplnou iniciativu, která by mohla přispět k eliminaci tohoto negativního jevu," komentoval akci Husák. Za první pololetí tohoto roku zjistili policisté přes 11 tisíc řidičů pod vlivem alkoholu, proti roku předtím jde o nárůst 2,4 procenta.
Po nealko pivu člověk nenadýchá
Spotřeba nealkoholických piv přitom rok od roku roste. Podle výzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění by si v situaci, kdy si konzument normální pivo dát nemůže, automaticky zvolila nealko pivo více než polovina mužů a 26 procent žen. Pivovarníci také upozornili, že kvalita i chuť nealkoholického piva je stále lepší.
Spotřeba nealkoholických piv přitom rok od roku roste. Podle výzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění by si v situaci, kdy si konzument normální pivo dát nemůže, automaticky zvolila nealko pivo více než polovina mužů a 26 procent žen. Pivovarníci také upozornili, že kvalita i chuť nealkoholického piva je stále lepší.
Jan Veselý z Českého svazu pivovarů a sladoven zároveň vyvrátil domněnky, že člověk může nadýchat i po požití nealko piva. Sám se prý zúčastnil měření, kdy ani po čtyřech nealko pivech vypitých během půl hodiny nenaměřili odborníci žádnou stopu alkoholu.
Během srpnové akce nesmějí pivovary kromě piva rozdávat žádné reklamní předměty nebo materiály pivovaru. Svaz pivovarů na projekt vyčlenil milión korun, po skončení chtějí spolu s policií vyhodnotit úspěšnost akce.